Köpt cykel från bikester

Marnil

Medlem
Köpt cykel från bikester
Letat ett tag efter en Santa Cruz tallboy i storlek medium, helt plötsligt dyker det upp en på bikester, nedsatt från 43000 till 31000. Fick hem den för ett par dagar sen och har nu flyttat över de bästa komponenterna från min gamla stigcykel. Allt väl tills jag kom till bromsarna bak, när jag lossade bromsoket bak så följde gängorna med ut. Verkar som att den som monterat cykeln har överdragit skruvarna. Har öppnat ett ärende hos bikester men vill inte skicka tillbaka cykeln om de begär detta. Kan såklart sätta in en helicoil men jag hoppas på att få ny svingarm. Nån som har erfarenhet av bikesters kundtjänst?

Valhalla_

Aktiv medlem
Köpt cykel från bikester
Är det helicoil är det inte svårare än att dra i en ny. Borde vara lätt att avgöra vad det är om du försöker böja gängan som kom ut. Jag hade bara monterat ny helicoil och gått vidare med livet, men det är jag det..

Marnil

Medlem
Köpt cykel från bikester
Är det helicoil är det inte svårare än att dra i en ny. Borde vara lätt att avgöra vad det är om du försöker böja gängan som kom ut. Jag hade bara monterat ny helicoil och gått vidare med livet, men det är jag det..
Nej det var inte helicoil men funderar på att sätta i en, orolig för att det på nåt sätt häven garantin om jag gör det.

Topp