Köra ESS på en Fs xc-hoj?

Miche76

Medlem
Hur är banorna på ESS tävlingarna?
Är det ens att tänka på eller en dålig idé?
Brukar normalt tävla i xc och gled förra året över på xco som passade mig betydligt bättre, men i år är det som det är vilket gjort att man turistar mer och även fått tid till att prova lite downhill (köpte till och med en gammal Giant glory), fick då upp ögonen för tävlingsformen Enduro.
Tänkte att det kunde ju vara värt att testa, har bla en gammal spark 740 med 120 slag och dropper som jag i så fall tänker använda, fastnar man så blir det till att skaffa en riktig endurohoj...

Willie

Aktiv medlem
Beror väll på din ambitionsnivå, ska du åka slutfort är nog mer slag att föredra..

Men om du är smutt i kroppen och har bra teknik så absolut, har sett folk med både ht och fatbike på vissa race.

testa! 🙌

EST

Aktiv medlem
Wengelin har väl kört nångång på sin xc å placerat sig högt. Fast han är ju grym vad han är kör på😊

Miche76

Medlem
Jag har inte så mycket referens till olika nivåer av stök, har bombat en del nedför i kilsbergen om nu någon vet hur det är, körde ”serpan 3.0” och ”Fjälfräs” i torsdags på min spark 900 rc med hyggliga tider på strava, dom är dock mer snabba än stökiga och det var faktiskt efter det som tanken föddes. Följsam kanske är en hygglig beskrivning av mig som cyklist (tror jag) men klart oerfaren vad gäller körning utför, brukar inte hoppa av vid stök men tillhör inte dom som klarar liggande träd så värst, feg för stora hopp/höga dropp men försöker i vart fall...

Raggamuffin

Aktiv medlem
Hugg en gpx från närmsta tävling och prova.
Jag kör hela serien och kan ordna, skicka pm på vilken som passar.

Miche76

Medlem
Apropå ambitionsnivå så tillhör jag dom som gillar att tävla utan att bry mig så värst om resultat, det är sekundärt men vist blir det extra skoj om det går bra😊

Tomcaten

Aktiv medlem
Jag började igen för 2-3 år sedan och tyckte att enduro-grejen var enklare än downhill-köret så jag köpte en Process 134. Jag tyckte det gick bra men inte den ramen iallafall som väntar på att få sin andra baksving idag.
Den risken har du alltid och att behöva vänta på ram-delar mitt i sommaren(nu inget svar från Bikester) kan verkligen ställa till det för motivationen.

Annars hade jag sagt bara kör på.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer