Konvertering MTB+ LVG= Monstergravel- hur får jag en växelkombo som fungerar?
Håller som bäst på att konvertera min 29er till en monstergravel men inser att jag kommer att få problem med växlarna och frågar innan jag börjar mjölka plånboken.
Målet är att köra 1x10. I dagsläget har jag följande:
* LVG- reglage Tiagra 4700 (dessa verkar bara vara kompatibla med sig själva..) 10s.
* XTR bakväxel med clutch (+ goatlink). GIllar tydligen inte LVG- reglage..
* Garbaruk kasett 11-46- verkar som om få lvg- bakväxlar fixar detta eller?
* 32,34 och 38 NW- klingor så jag kan ordna lite här. Men 32 blir för lite fram på denna cykel, hade gärna använt 38 om det påverkar...
* Har även en uppsättning med Sora 10s och en Ultegra bakväxel short cage på fulcrossen som jag skulle kunna använda om det är så.
Vad blir smidigast för att få allt att lira?
* Köpa mindre kassett och en Tiagra- bakväxel?
* Enklast är kanske att ta grejerna från crossen men de är väl använda och behöver jag ff en kassett till? Hur mycket kassett klarar en ss bakväxel?
Någon som har något annat tips på lösning?
Målet är att köra 1x10. I dagsläget har jag följande:
* LVG- reglage Tiagra 4700 (dessa verkar bara vara kompatibla med sig själva..) 10s.
* XTR bakväxel med clutch (+ goatlink). GIllar tydligen inte LVG- reglage..
* Garbaruk kasett 11-46- verkar som om få lvg- bakväxlar fixar detta eller?
* 32,34 och 38 NW- klingor så jag kan ordna lite här. Men 32 blir för lite fram på denna cykel, hade gärna använt 38 om det påverkar...
* Har även en uppsättning med Sora 10s och en Ultegra bakväxel short cage på fulcrossen som jag skulle kunna använda om det är så.
Vad blir smidigast för att få allt att lira?
* Köpa mindre kassett och en Tiagra- bakväxel?
* Enklast är kanske att ta grejerna från crossen men de är väl använda och behöver jag ff en kassett till? Hur mycket kassett klarar en ss bakväxel?
Någon som har något annat tips på lösning?