Konvertering till 1x11
Har sökt men finner inte all info så därför försöker jag få hjälp av expertisen som finns här.
Har funderat ett tag på om jag skall konvertera till 1x11 på min Spark 950. Vet inte om det kommer att fungera varför jag gärna hittar en lite billigare lösning än SRAM Eagle.
Jag har idag 2x10, Vevparti Shimano FC-M627-B2 (för BOOST tror jag), Vevlager Shimano BB-MT500-PA / shell 41x89.5mm, Baknav Shimano FH-M618-B CL / Boost 12x148mm RWS axle
Funderar på att sätta på följande
Kassett Sunrace MX80 11sp 11-50 (kanske tar Sunrace 11-46 istället)
Växel Shimano XT RD-M8000 GS (medium Cage)
Växelreglage M8000 11sp (helst med Ispec B)
Absolute black Oval 36t klinga fram. (kanske 34t istället)
11sp kedja KMC
Skulle detta fungera eller är det något mera som behövs införskaffas. Bör jag byta vevparti/vevlager också samtidigt?
Mottager gärna synpunkter kring detta och även förslag på ändringar.
Har funderat ett tag på om jag skall konvertera till 1x11 på min Spark 950. Vet inte om det kommer att fungera varför jag gärna hittar en lite billigare lösning än SRAM Eagle.
Jag har idag 2x10, Vevparti Shimano FC-M627-B2 (för BOOST tror jag), Vevlager Shimano BB-MT500-PA / shell 41x89.5mm, Baknav Shimano FH-M618-B CL / Boost 12x148mm RWS axle
Funderar på att sätta på följande
Kassett Sunrace MX80 11sp 11-50 (kanske tar Sunrace 11-46 istället)
Växel Shimano XT RD-M8000 GS (medium Cage)
Växelreglage M8000 11sp (helst med Ispec B)
Absolute black Oval 36t klinga fram. (kanske 34t istället)
11sp kedja KMC
Skulle detta fungera eller är det något mera som behövs införskaffas. Bör jag byta vevparti/vevlager också samtidigt?
Mottager gärna synpunkter kring detta och även förslag på ändringar.