Köpa 26mm hylsnyckel för FOX framgaffel

Boldtaar

Medlem
Söker tips på vart man köper en 26mm hylsnyckel.
Håller på med dämpar service på min gaffel och vill ha en nyckel som är så plan som möjligt (dvs öppningen ska helst inte vara fasad alls).

Finns det någon cykel butik som har bra utbud med verktyg som man karske kan hitta något liknande
https://www.parktool.com/product/26mm-shop-cone-wrench-scw-26

Vill åka köp i Göteborg idag!

Senast ändrad:
jag köpte en 26mm och svarvade bort fasningen, den hylsan bettar riktigt fint och personligen skulle jag inte chansa med blocknyckel eller fasad hylsa, det kan inte vara mer att greppa på än max 3mm pch dessutom är capsen i aluminium....

MatteXC sa:
jag köpte en 26mm och svarvade bort fasningen, den hylsan bettar riktigt fint och personligen skulle jag inte chansa med blocknyckel eller fasad hylsa, det kan inte vara mer att greppa på än max 3mm pch dessutom är capsen i aluminium....
Det är ju inte direkt några moment det är frågan om.. Behöver man greppa mer än med en blocknyckel tar man i för mycket. Men visst kräver det att man är noggrannare för ligger den snett eller så lär man kvadda topcapen.

Ok, kör på det du, har själv helt andra erfarenheter.
Det krävs inte mycket moment för att sabba aluminiumet om man slinter, min erfarenher alltså.

Well, jag erkänner, jag rundade toppmuttern på min Fox34. Använde en vanlig hylsa med fasad kant.
Visst jag kunde varit mer nogrann men det var inte helt enkelt. Första gången så satt den dessutom ganska hårt från fabriksmonteringen.
Slinter, man det minsta eller bara har lite otur så rundar man den tunna aluminiummuttern. Så gjorde jag.
Jag har bitit i det sura äpplet och skaffat en ny, men dock inte monterat ännu.

Men jag skaffade även en enkel konnycket från Parktool som kändes fasen så mycket mer förtroendeingivande än finhylsorna från Bahco på toppmuttern.
Tyckte det kunde vara värt 99 spänn.
https://www.cykelkraft.se/konnyckel-scw-26-26mm

Tillbaka
Topp