Köpa vara från England, påverkar Brexit kostnaden?

Låter konstigt. Import moms är 25% och avgiften på 75kr är ut över det.

frågan är vad PostNord har för info om värdet i paketet eller om det fått uppskatta det själv.
Ja, mycket märkligt. Jag funderade om de först bara tagit de ”extra” 5%:en moms vi har i Sverige, men det stämmer inte heller. Men de har ju bara CN22:an på paketet att gå på, så allt beror på vad avsändaren skrivit för värde där.

Ja, mycket märkligt. Jag funderade om de först bara tagit de ”extra” 5%:en moms vi har i Sverige, men det stämmer inte heller. Men de har ju bara CN22:an på paketet att gå på, så allt beror på vad avsändaren skrivit för värde där.
?‍♀️ jag bara betalar... Nej, men det är ju det här som gör det lurigt och inte så förutsägbart då...

Hej, jag skulle beställa kläder från en hemsida som kommer från England. Kommer jag behöva betala tull om de ligger under 700kr och hur blir de med momsen. Väldigt oklart?

Hej, jag skulle beställa kläder från en hemsida som kommer från England. Kommer jag behöva betala tull om de ligger under 700kr och hur blir de med momsen. Väldigt oklart?

Gängse uppfattning verkar vara att du ska betala moms (25% påslag) men ingen tull på varuvärde under 1600sek. Moms tillkommer även på fraktkostnaderna. Sen tillkommer fraktbolagets avgift för tullhanteringen.

Fick mina delar från CRC i England idag
Dessa beställdes 2021 och levererades idag
Ingen extra moms eller tull, betalade det priset som var på hemsidan ??????????
Levererades i Sverige av Bring

Senast ändrad:
Jag beställde ett hambini bottombracket för 185£ för några veckor sedan. Fick betala administrationsavgift, moms och tull på 155kr totalt till postnord. Kändes överkomligt.

Tillbaka
Topp