Korsvattnet Jämtland, någon som cyklat där?

Hälsingland

Aktiv medlem
Ska till Korsvattnet med jobbet och funderar på vad jag ska göra med den fria delen av tiden. Står mellan cykling/fiske, blir det cykling blir jag förmodligen själv så det bör ju inte vara alltför avlägset/riskfyllt att dra iväg det brukar inte uppskattas då det är på arbetstid.

Någon som cyklat där och kan området?

Fiske ser ju lockande ut det också..

weldion

Aktiv medlem
Ska till Korsvattnet med jobbet och funderar på vad jag ska göra med den fria delen av tiden. Står mellan cykling/fiske, blir det cykling blir jag förmodligen själv så det bör ju inte vara alltför avlägset/riskfyllt att dra iväg det brukar inte uppskattas då det är på arbetstid.

Någon som cyklat där och kan området?

Fiske ser ju lockande ut det också..
Vad vill du cykla då? Finns mycket gruscykling med fina vyer i området.

Hälsingland

Aktiv medlem
Vad vill du cykla då? Finns mycket gruscykling med fina vyer i området.
Ah sant det skrev jag ju inte, ja det är såklart ett alternativ det tänkte jag ju inte ens på, jag har ju en Gravel. Tanken var väl mtb på någon vandringsled om jag skulle cykla men såklart Graveln skulle kunna följa med. Bra tips där, jag får kolla upp lite hur det ser ut även om jag helst är på fjället på en led. Men går det grusvägar med fina vyer är ju inte det fy skam heller.

weldion

Aktiv medlem
Ah sant det skrev jag ju inte, ja det är såklart ett alternativ det tänkte jag ju inte ens på, jag har ju en Gravel. Tanken var väl mtb på någon vandringsled om jag skulle cykla men såklart Graveln skulle kunna följa med. Bra tips där, jag får kolla upp lite hur det ser ut även om jag helst är på fjället på en led. Men går det grusvägar med fina vyer är ju inte det fy skam heller.
Offerdalsfjällen är inte lika välbesökta som t.ex. Jämtlandstriangeln osv, så det är inte lika upptrampat där.
Ta en tur till Kälapannsjön, Bottnen, Bergsjöedet och kanske Mjölkvattnet. Klä dig färgglatt, så ingen pangar på dig.

simhall

Medlem
Nu var det ju inte fiske du ville ha tips på men ändå.

Men chef fiskar en del i den delen av Jämtland och vet att han sagt att dessa två tjärnar ska vara riktigt bra fiske. Kanske ett alternativ beroende på var du utgår ifrån.
FF557973-11B9-46E8-BA9C-D8AE25925651.jpeg

Hälsingland

Aktiv medlem
Offerdalsfjällen är inte lika välbesökta som t.ex. Jämtlandstriangeln osv, så det är inte lika upptrampat där.
Ta en tur till Kälapannsjön, Bottnen, Bergsjöedet och kanske Mjölkvattnet. Klä dig färgglatt, så ingen pangar på dig.
Ja det är väl fel årstid för löshorn :cool:

Hälsingland

Aktiv medlem
Nu var det ju inte fiske du ville ha tips på men ändå.

Men chef fiskar en del i den delen av Jämtland och vet att han sagt att dessa två tjärnar ska vara riktigt bra fiske. Kanske ett alternativ beroende på var du utgår ifrån.Visa bilaga 442893
Tack, ja jag vet faktiskt inte var stugan ligger som vi ska bo i men jag antar den är vid utloppet/dammen ovan utloppet vid bron på din karta. Så till dessa tjärnar bör vi ju absolut kunna gå. Vi har en riktig entusiast i gruppen som fiskar där i krokarna så jag tror det skulle vara kul att ta rygg på honom också. Man kanske hinner båda, jag är morgonpigg :giggle:

viced

Ny medlem
Aldrig cyklat men fiskat och vandrat sedan barnsben. Finns en luffarstuga vid dammen, nyligen renoverad, kan vara där ni planerar att bo. Alternativt i kontorsbyggnaderna vid dammen. Vad det gäller stigar så är det mest fina promenadstigar/renstigar som bör funka fint att cykla på men har aldrig stött på ngn cyklist eller cyklat själv. Många fina småsjöar i området, osäker på om det finns fisk i alla så det är värt att kolla upp. Fantastisk att följa forsen från korsvattnet upp mot skulken. Korsvattnet är en fin rödingsjö med långt siktdjup. Hoppas ni får trevligt.

Hälsingland

Aktiv medlem
Aldrig cyklat men fiskat och vandrat sedan barnsben. Finns en luffarstuga vid dammen, nyligen renoverad, kan vara där ni planerar att bo. Alternativt i kontorsbyggnaderna vid dammen. Vad det gäller stigar så är det mest fina promenadstigar/renstigar som bör funka fint att cykla på men har aldrig stött på ngn cyklist eller cyklat själv. Många fina småsjöar i området, osäker på om det finns fisk i alla så det är värt att kolla upp. Fantastisk att följa forsen från korsvattnet upp mot skulken. Korsvattnet är en fin rödingsjö med långt siktdjup. Hoppas ni får trevligt.
Det är regleringens stuga så jag antar den ligger nära dammen. Låter trevligt, har en kollega som har koll på sjöarna där och kan fixa fiskekort så det ska nog bli bra.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer