Kortfingrade cykelhandskar utan / med minimalt med padding?

glitch

Aktiv medlem
Hade en gång i tiden ett par Santini handskar som hade snudd på noll padding. Det var de skönaste korta jag någonsin haft. Därefter har några olika passerat, alla med gelkuddar och en massa bjäfs på och inga har kommit i närheten av Santinihandsken.
Har letat när det nu är dags igen men hittar inga som är i princip odämpade?
Hsr happy några tips? Helst med hällor vid fingrarna för att enkelt kunna dra av dem. En av få "extra funktioner" som faktiskt är riktigt bra :)

efj

Aktiv medlem
Jag har supacaz långa, de är precis som du beskriver. Misstänker att deras korta är samma?

kaj a

Aktiv medlem
Tunna längdhandskar med avklippta fingrar. Bättre än de flesta andra handskar.

Det är rätt tråkigt att försöka hitta en ersättare till en trasig favoritpryl så jag lagar eller syr om istället för att kämpa för att hitta nytt.

Grimpeur

Aktiv medlem
Jag tror jag kör med dessa

bra passform (dock mkt högt kilopris)

Har även ett par Mavic som är lite slitstarkare men sitter inte lika bra på men funkar och är även lite mer slitstark än raphas.

Stumpy

Aktiv medlem
Har ett par supertunna Specialized som sitter som korvskinn, men de saknar hällor och jättesvåra att få av.

Pfaff

Aktiv medlem
Klipp av fingrarna till lagom längd på ett par montagehandsker med getskinn i greppytan. Du får ett tolvpack till samma pris som ett par cykelhandsker. Och de är garanterat utan padding.

LFN

Aktiv medlem
Tunna längdhandskar med avklippta fingrar. Bättre än de flesta andra handskar.

Det är rätt tråkigt att försöka hitta en ersättare till en trasig favoritpryl så jag lagar eller syr om istället för att kämpa för att hitta nytt.
Skitbra handskar! Finns rullskidhandskar utan fingrar, då får man de där smarta hällorna som gör det lättare att ta av handskarna också.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer