Kraschad giant tcr 02.a försäkring

• Trådstartare Trådstartare klssemannen
  • Start datum Start datum
K

klssemannen

Guest
HAr kraschat min giant tcr ram.modell 02... Aluminium ramne som once körde på osm väger ca 1kg. Hur myket får man ut på försäkringen av en sån här ram ungefär????. Har kraschat den på tävling å de går på hemförsäkringen

//Klassemannen

skulle tro att det tyvärr inte så så mycket, om du nu inte extraförsäkrat den nått. jäkligt tråkigt svar som inte säger så mycket, men det är väldigt svårt o säga vad du får du då många faktorer spelar in, så som försäkringsbolag, vad för sorts försäkring, vart det hände, hur det hände osv.

bästa är ju att höra med försäkringsbolaget, de som vet säkert och inte gissar

Senast redigerad av en moderator:
Var det på tävling _borde_ arrangören ha försäkring som täcker sådant. Var det licenskrav borde SCF försäkringen kicka in.

Har du kontollerat det?

Jensen har rätt. Arrangörens försäkring (eller rättare SCF:s genom licensen) ersätter bara skador på kroppen och märkligt nog även tävlingsdräkten. Inte cyklar eller cykeldelar.

Men cykeln är ju som en förlängning av kroppen, nästan som en kroppdel om man ska kunna vinna, då måste det väl gå på försäkringen?

Noop , du får ingen ersättning från hemförsäkringen om du uppger att du har kraschat cykeln på tävling.
Sen är det väl beroende på ditt samvete om du uppger att så var fallet eller inte...

Jo vi ahr höjt taket till 300 tusen å de går på vår hemförsäkring... farsan har ringt folksam å fårgat och så var fallet

Ehhh... Hmm... Måste nog läsa igenom försäkringsreglementet en gång till. Var helt övertygad om att det var just därför som SCF försäkringen var så bra.

*dyker ner i papperen*

när ja slog ut tänderna o kollade upp detta med försäkringen så kom jag fram till att scf´s försäkring genom licens visserligen funkar, men att andra försäkringar som jag hade gav mera + att scf inte täkte materiella skador, vilket länsförsäkringar gjorde, 60-70% av klädernas nypris utan kvitto, nästan full pott om jag kunde styrka deras pris genom kvitton.

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Noop , du får ingen ersättning från
> hemförsäkringen om du uppger att du har kraschat
> cykeln på tävling.

Noop, det beror på vad det är för försäkringsbolag. I arkivet ligger en artikel med genomgång av villkoren, där står det vad som gäller för de olika bolagen.

Tillbaka
Topp