Krossa tyskarna! visa din Italienska racer

bonbon

Aktiv medlem
Läste förut 2019 års aerohoj-test i Tour och kräktes lite. Som tur var dök det senare upp en representabel ram på Ebay.
187m.jpg

Justerar en del detaljer fortfarande, pedalerna har definitivt ersatts.

Min första italienare. December 86 från Cykelstället Gbg , gått några mil sen dess , numera bara vid högtidliga tillfällen som Retroronde i Oudenaarde, fortfarande under renovering. Alt icke C-Record skall uppgraderas med undantag av Cobalto-bromsarna

ContiC-Record.jpg

evo

Aktiv medlem
Den såg elak ut! Var nära att beställa en Carrera Lima förut. Ångrar nästan att jag inte gjorde det.

viggen

Medlem
Stallet består just nu av två italienare, en i typisk airbrush-flou-psykos-fade i underbar nittiotalsstil och den andra i sobrare pärlemorvit. Den senare längtar jag lite efter att nöta plyfa med i Falun igen.

molleben

Medlem
tmalm sa:
molleben sa:
Nytillskott till samlingen. Carrera Podium 1996 med Campagnolo Record/Chorus 8 speed i toppskick. Kommer bara rulla i solsken.
Fasen va fin!

/T
Marco Pantani körde denna modell innan han gick över till Bianchi. Måste beställa en likadan styrlinda... Cinelli Splash ?

Bilagor

bellasoda

Aktiv medlem
marquz sa:
Min custum Dedacciai Ran RS med Campagnolo Super record/Record 12 delat, Bora one tubhjul
Det där ser ju ut som ett riktigt lättviktsmonster! Riktigt snygg! :)

Vad väger den? Och vad tycker du om styvheten i ramen, har du några problem vid hårda igångdrag?

marquz

Ny medlem
Inte så lätt, 6,7kg. Tack!
Jag upplever den likvärdig i styvhet som t ex tarmac s-works, scott foil, styvare än ridley helium slx, som jag kört på tidigare

Miss Lycka 2.0 sa:
Det finns ändå en viktgräns på 6.8 kilo. Det är rätt bra om ramen håller.
Ja, om man tävlar enligt UCIs reglemente, annars finns ju ingen viktgräns, och sedan är ju inte totalvikten på cykeln det som bestämmer hållfastheten i ramen.

Ridley

Aktiv medlem
Skogling sa:
Vrid ned bocken och flytta upp reglagen. Snela! ?
Bilden ljuger, hon ser inte ut så irl :-) bra synpunkt dock :-)

(Om det inte är Wilieren du menar, den bilden är från första testrundan. Nu mer åtgärdat)

Senast ändrad:

mamme1

Aktiv medlem
Tack!
Förstår att du saknar den, det är en sällsynt skön hoj!
Vad blev det för någon tillslut?

Ps/erbjudandet kvarstår/ds

Stervelo

Aktiv medlem
Darn, jag önskar jag kunde lägga en bannbulla mot vita styrstammar. Det ser alltid ut som billig plast från köket.

Mååånga fina hojjar annars.

Stålhäst

Aktiv medlem
Väcker den här tråden till liv genom att säga att jag snart har en italienare att visa...

Har läst igenom tråden, är alldeles för trevlig för att glömmas bort i arkiven.

molleben

Medlem
Peggan återgått till sin ursprunglige ägare och planen är att vi skall åka LEroica tillsammans i oktober men nu ser det väl osäkert ut om Coronan kommer att vara borta då. Kanske blir 2021 annars :- (

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer