KS Southpaw - finns det vettiga alternativ?

Aron

Moderator
Min tumme har jag placerad på styrets undersida och där vill jag också ha reglaget till min dropperpost. Jag sneglar därför på KS Southpaw. Är det någon som kan bidra med ett omdöme? Finns det andra vettiga reglage som skulle funka ihop med min KS Lew? Det gör ju inget om de är billigare än Southpaw...

Makten

Aktiv medlem
Beror väl på om du har framväxel eller inte. Om inte så borde man kunna ta vilket höger-reglage som helst (förutsatt att det är avsett för vajer) och sätta på vänster undersida. Jag har gjort så med mitt GD-reglage. Eller så skaffar du ett framväxelreglage och använder det till hisspinnen.

Har du framväxel kanske det blir knepigare att få plats däremot. En liten bild kanske?

pnkcow

Aktiv medlem
Lindarets/Wolftooth(?) gör någon plast grej för att montera dropper-reglage under styret. Vet inte om det är bättre men det blir iaf. samma position som en Southpaw och kostar typ $10.

odbro

Aktiv medlem
Jag har ett southpaw liggandes då jag köpte ett Specialized SLR istället. Southpaw reglaget hade ett sådant härligt skallrande ljud i sig. Inte bara mitt utan känt på flera andra också. Går att tysta ner med fett och säkert flera andra fiffiga lösningar, men har du möjlighet att välja köp SLR. Väger tyvärr 20g mer och man behöver en klämma för att fästa det om man inte har matchmaker eller liknande. Fungerar utmärkt tillsammans med KS stolpar.

Aktiv medlem
Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för tipsen! Jag hade väl egentligen hoppats
> att det skulle finnas några prisvärda alternativ
> från tredjepartstillverkare, men de verkar lysa
> med sin frånvaro.
>
> Utöver de produkter som redan nämnts så kan Fox
> DOSS samt
> http://9point8.ca/index.php/component/mijoshop/pro
> duct/37-thumb-remote kanske vara av intresse för
> framtida trådarkeologer.

Jag tror jag har ett helt nytt X-fusion reglage liggandes om du vill testa.

Den modellen gillar jag klart bäst.

xdr

Aktiv medlem
Moddat framväxelreglage är faktiskt grymt bra. Provade det på min eTen, klart bättre än orginalreglaget.

DeermarK

Ny medlem
Jag har moddat ett växelreglage, funkar grymt bra! Se bilder i visa din uppgradering tråden. Använder en ICE V8 Deluxe som gör det den ska utan att krångla...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer