Kul 27.5" för stig och lite mer?

dnfrr

Medlem
Går i köptankar och tänkte be om lite tips på aktuella årsmodeller. Har i dagsläget en 130/130 stigcykel (Canyon Neuron). Kommer att fortsätta åka mest stig så det ska gå smidigt uppför, men är sugen på en hoj som även funkar bra i bikeparks och på lite brantare stigar och högre drops/hopp. Prio på manövrerbarhet och kul geometri! Tror en slaglängd på runt 150mm är det jag söker.

Magneto

Medlem
Vad sägs om en Primer 275, attans kul lekcykel som funkar finfint för längre sträckor också
De verkar ha storlek L hemma av den billigare varianten

dnfrr

Medlem
Tack för era svar! Ingen direkt stress för min del så kan vänta på rätt cykel. Sneglat på 5010 tidigare som verkar vara omtyckt, tyvärr är ju priset rätt saftigt.

Någon som har kört en Nukeproof Reactor 275?

Tack för era svar! Ingen direkt stress för min del så kan vänta på rätt cykel. Sneglat på 5010 tidigare som verkar vara omtyckt, tyvärr är ju priset rätt saftigt.

Någon som har kört en Nukeproof Reactor 275?

Jag kör en Reactor 275. Väldigt nöjd med den, men är nybörjare och har inte så stor erfarenhet av annat att jämföra med. Men tycker den fungerar utmärkt utför, kommer ta den till Vallåsen och Isaberg nästa säsong utan problem. Den fungerar uppför också, men tycker det är utför den kommer till sin rätt, är helt klart roligare i den riktningen.

dnfrr

Medlem
Jag kör en Reactor 275. Väldigt nöjd med den, men är nybörjare och har inte så stor erfarenhet av annat att jämföra med. Men tycker den fungerar utmärkt utför, kommer ta den till Vallåsen och Isaberg nästa säsong utan problem. Den fungerar uppför också, men tycker det är utför den kommer till sin rätt, är helt klart roligare i den riktningen.
Kul att höra! Vad köpte du den?

Eric W

Aktiv medlem
Förra generationen Stumpjumper var i min värld en riktigt bra mix av do-it-all, som ändå behöll livlighet på vanlig stig. Tyvärr görs den inte i 27.5 längre.

Annars så är Banshee Spitfire värd att spana in. Något långa kedjestag för min smak (men jag är å andra sidan van vid 420mm på min 2 gen gamla Stumpy) men i övrigt fin geo. :-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer