Kunskapskanalen 21.00 har en Randocyklare av klass.

Snuten

Aktiv medlem
Kollar gubben på UR Play nu. Lite prettovibbar på dokumentären. Synd.
Han verkar onekligen lite "speciell" fast det är kanske inte så konstigt.

LWB

Aktiv medlem
Det känns som att många framstående män har/hade en knepig relation till sin far…

Det finns mycket att reflektera över i filmen (nämnda relationen till pappan, hela grejen att vara på turné i 51 år, insamlandet av saker, bilder, utgångna pass, besökta länder, utslitna däck osv…). Men jävlar i mej att han cyklade i alla fall. Undrar om han är mest bekymrad över att få framhjulssläpp pga fel geo eller över att en dessa-länder-har-jag-besökt-plåt i aluminium möjligen hade gjort cykeln mer snappy?

Bikzz

Aktiv medlem
Ja en märklig historia, det krävs nog en mkt speciell person. Själv tycker jag filmen är ganska kass, den berättar inte mkt om själva resorna, mest om hans pensionärsliv. Kolla oxo länken ovan.
Sådana resor är ju inte möjligt längre, stora delar av afrika och mellanöstern är numera fulla av beväpnade galningar. Och dom flesta andra länder har väldigt strikta visumkrav.

Edit: Så tråkigt att det har gått utför med världen sen dess.....

Senast ändrad:

staine

Aktiv medlem
Cool styrgeometri iaf. Cykeln måste väga bly. Stark gubbe mao. Han verkar dessutom ha nöjt sig med en enda cykel. Starkt det med. :)

D

Deleted member 78355

Guest
"It weighs about 25 kgs because it has a reinforced frame, thick spokes and solid luggage-carriers"

D

Deleted member 78355

Guest
Intressant ändå, synd att det inte alls egentligen handlade om resorna och upplevelserna, han hade ju ändå mycket material och foton sparat

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Ja en märklig historia, det krävs nog en mkt speciell person. Själv tycker jag filmen är ganska kass, den berättar inte mkt om själva resorna, mest om hans pensionärsliv. Kolla oxo länken ovan.
Sådana resor är ju inte möjligt längre, stora delar av afrika och mellanöstern är numera fulla av beväpnade galningar. Och dom flesta andra länder har väldigt strikta visumkrav.

Men ändå finns det ju folk som cyklar långt.

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Episk.

1. Gubben svarar på alla vilken cykel, däck, styre ska jag ha-trådar och alla andra materialfrågetrådare, typ 1x eller 2x.

2. Hur kan hans cykel aldrig blivit stulen?

3. Styret. Eller clip-on, weld-on styret.

Senast ändrad:
D

Deleted member 78355

Guest
Hans cykel med all utrustning blev väl stulen en gång?
Edit: flera gånger tom om man läser @Bikzz utmärkta länk som berättar mer om resorna kanske!🙂

Senast redigerad av en moderator:

Helkama raisu

Aktiv medlem

Du kanske skulle kolla in Itchy Boots på youtube. Ger lite annan bild av möjligheterna att resa över hela världen idag.

Köp & Sälj

Topp