Lackering av skador på cykelram?

Cxod

Ny medlem
Hej!

Helt ny här och vill bara få lite tips och råd. På något vis gled min flaska ur mitt sidofack på ryggsäcken när jag bar upp cykeln i trapphuset, Alu flaska som landar direkt på överdelen av cykel ramen och en bit lack försvinner.
Helt ny cykel, och vad kan jag förvänta mig?

Bor i Malmö
Cykel - Merida Silex 400 svar/metalic

Finns det lackerare som bara kan lackera runt ramen en bit i typ matt svar så det ser ut som en del av cykeln?
Måste man lacka hela ramen? Kan man bara fylla i med något som inte kommer se ut som skit?
Pulver lackering går ju inte, då måste jag demontera hela cykeln och är inte så insatt på dra vajrar och dylikt.

Så jäkla tråkigt men hoppas någon här kan rekommendera en lösning!
Tack för er tid!

Bilagor

ponx

Aktiv medlem
Ofta har ju tillverkaren ett litet stift eller färgburk du kan köpa för att fixa liknande skador eller typ stenskott.

Valhalla_

Aktiv medlem
Lackstift från valfritt biltillbehörsvaruhus. Nagellack funkar nog också men det är känsligare för kemikalier än lackstift.

Cxod

Ny medlem
Sätt ett klistermärke över och gå vidare till nästa bryderi. Lär bli fler märken framöver.
Hade kunnat tänka mig fylla i med svart lack och sen en svart rämsa runt om. Råd om vart man kan köpa stickers, eller ark med häftande tejp förutom eltejp?
Lev med det. Det blir mer sen när du använder cykeln.
True, men det är lite för tidigt i köpet :/ Men ja så blir det ju med tiden!
Lackstift från valfritt biltillbehörsvaruhus. Nagellack funkar nog också men det är känsligare för kemikalier än lackstift.
Tack ! Skall kolla på det :D
En hobby butik som säljer model färg https://www.mjhobby.se/sublist.asp?qsLang=swe&id=427&type=2&page=3
Behöver inte va helt rätt, målar du i med nästa rätt kulör så kommer du inte se något.
Porblemet är väl att cykeln har någon typ av svart/mörkgrå metallic lack. Men absolut får jag kolla på det! Tack :)

Valhalla_

Aktiv medlem
En sak till att kolla är sådan humbrol enamel färg i små små burkar som säljs i hobbyaffärer. Den är rätt bra och kommer i många kulörer. Dock torkar den långsamt och luktar starkt.

Örjan Lax

Aktiv medlem
En sak till att kolla är sådan humbrol enamel färg i små små burkar som säljs i hobbyaffärer. Den är rätt bra och kommer i många kulörer. Dock torkar den långsamt och luktar starkt.
Ja?

Valhalla_

Aktiv medlem
Ja?

😀

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer