Lättaste sättet att ta en en-dagare i en bike park?

Trasselplanta

Aktiv medlem
Säger man "bike park" på svenska? I vilket fall så verkar det som att jag blir gräsänkling för en helg om några veckor. Jag tänkte passa på att hyra en cykel och köra i någon bike-park. Jag trodde det skulle vara busenkelt ordnat, men efter att ha letat runt lite på nätet så är jag osäker. Jag bor i Stockholm och undrar vart det är smartast att åka om jag vill hyra cykel och köra en dag. Sambon och barnen tar bilen, så jag behöver transport också. Jag hade hoppats på någon sorts paketlösning, typ som Rommebussen, men hittar inte riktigt något. Någon som har något tips? Vart ska jag åka? Och hur bokarman smidigast? Har inte kört park förut, så jag tror att det mesta är häftigt nog. Har åkt massa bräda i Järvsö när jag var liten och har varma känslor för stället, men jag gissar att det är lite långt för en endagstur. Alla tips mottages tacksamt.

Eller, om det finns någon bättre lösning och jag tänker fel, så tipsa gärna om hur det är smartare att göra. Jag gissar att övernattning gör hela saken rätt mkt dyrare och att jag nog är rätt slut efter en dags åkande. Å andra sidan är jag i någorlunda bra form, så jag kan nog pressa ur två dagar. Nåja, tips mottages som sagt.

pajjdeg

Medlem
Järvsö är alltid trevligt, allt går att boka via deras website och du kan åka tåg dit (osäker på hur ofta å vilka tider dock).

Annars finns flottsbro i sthlm, har uthyrning också via sin site https://flottsbro.se/

Utter

Aktiv medlem
Järvsö funkar utmärkt för endagstur från Sthlm (kom hem därifrån från just en sådan för två timmar sedan). Men du behöver ha bil och åka uppåt vid 6 på morgonen.

ponx

Aktiv medlem
Flottsbro är perfekt om det bara är en dag och första gången man kör park. Järvsö kan man ta nästa gång över två dagar med en polare.

Trasselplanta

Aktiv medlem
Tack allihopa. Flottsbro låter helk klar som vad jag söker. Blir som ponx skriver - Flottsbro på egen hand och sen järvsö med någon polare vid ett senare tillfälle.

Valhalla_

Aktiv medlem
Hammarbybacken är rätt fint också. De har uthyrning och ligger lite mer centralt, perfekt om man inte har tillgång till bil.

Trasselplanta

Aktiv medlem
Jag bor rätt nära Hammarbybacken. Cyklar förbi den på väg ut i nackaskogarna, men liften har aldig varit öppen. Någon dag kanske jag borde prova en stund där. Men då ska jag köra min goa hardtail tänker jag.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer