Laga en Öhlin framdämpare

Hello,

Olyckan var framme för mig i söndags i Järvsö. Lyckades på något snyggt sett krascha ganska duktigt, men det värsta är nog gaffeln som tog mer stryk (tycker jag i alla fall)

Vad kan man göra åt detta, och vem kan fixa det? Har hört med försäkringen som kanske tar det, men dom ville ha en reparationskostnad på skadan. Men jag har noll koll på sånt här. Har ni några tips på vad man kan göra eller vända sig?

Öhlins.jpg

Mvh/ Alex

marr

Moderator
Forumvärd
Gällande skadan så ett nytt innerben lär väl vara vad som behövs. En repig krona kan man leva med.

Velocipeden

Aktiv medlem
Dämparseviceverkstaden har tagits loss från Järvsö och blivit Huck 2 flat:

Järvsö har ingen som fixar med Öhlin längre som jag förstått det.. Ska nog höra av mig till han Huck 2 flat kanske. Men han verkar resa väldigt mycket nu och fixa dämpare i Enduro serien har jag sett..

Valhalla_

Aktiv medlem
Trek store gbg kanske har verktyg etc att pressa ur och byta bara ena innerbenet? Äh vet inte, men hör med dem i alla fall. På Rockshoxgafflar fixar de det i alla fall...

etnica

Aktiv medlem
Kan man verkligen ta sånt där på försäkringen? Det måste ju räknas som vanligt slitage? Skulle sparat alla mina smårepiga gafflar och fått nya. =(

Kan man verkligen ta sånt där på försäkringen? Det måste ju räknas som vanligt slitage? Skulle sparat alla mina smårepiga gafflar och fått nya. =(
Det är ju inte slitage, drog en vurpa på Järvsö bikepark. Hade det varit slitage för att jag inte har tagit hand om den och inte servat den så hade jag inte ens yttrat mig :) Men denna dämparen har gått 8 timmar sedan senaste services och totalt 20 timmar sedan den var ny.

jolov

Aktiv medlem
Vet gott om folk som fått ut nya skidor/snowboards osv efter att dom kört på stenar eller knäckt dem i en krash.

Tycker det känns sjukt, men kul att slippa betala

etnica

Aktiv medlem
Det är ju inte slitage, drog en vurpa på Järvsö bikepark. Hade det varit slitage för att jag inte har tagit hand om den och inte servat den så hade jag inte ens yttrat mig :) Men denna dämparen har gått 8 timmar sedan senaste services och totalt 20 timmar sedan den var ny.
Har repat många innerben efter att ha vurpat. Men nu vet jag att alla vill vara med och sponsra nya till mig :)

Har repat många innerben efter att ha vurpat. Men nu vet jag att alla vill vara med och sponsra nya till mig :)
Bara kolla med ditt försäkringsbolag det och se vad du betalar till dom för att ersätta saker som gått sönder :) Mitt kommer billigt undan med tanken på allt jag betalat till dom genom åren utan att haft sönder saker.. Detta blir andra ärende på 25 år ungefär, så nog kan dom betala tillbaka lite ;)

Topp