Laga tubeless i fält.

LDG

Aktiv medlem
Laga tubeless i fält.
Borde gå snabbt om man ger det chansen att få vätska, brukar nästan funka bäst att få dit lite vätska först och snurra hjulet för mig (många mindre hål lagas ju utan att man vet om det). Dock är det ju inte alltid säkert att man ser hur stort hål det är så fixar inte vätskan det sätter jag i en salami/korv/bacon. Finns andra billigare märken, tjejen har nåt från Lezyne, jag använder bacon från andra märken med min Sahmurai som jag förvarar i vevpartiet, litar inte på att end plugs på styret finns kvar i slutet på rundan.

Makten

Aktiv medlem
Laga tubeless i fält.
Hur länge är det rimligt att ett litet hål, 1mm max ska pysa vätska innan det är dags att själv göra ingrepp? Tar det extra lång tid i det här blöta vädret?
Håll ett finger emot hålet och låt det pysa låååångsamt, så är sannolikheten större att det tätar.

Edit: Ta av eventuella handskar först bara, för gucka på tyg går inte att tvätta bort.

Hälsingland

Aktiv medlem
Laga tubeless i fält.
Kör med en nube-insert så kan man cykla vidare på korven om det skiter sig. Då krävs iofs salami för att plugga ev hål, inget roligt att behöva ha korven på ryggen om man ska dit med en slang..

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer