Långloppscupen 2022

the_biker

Medlem
Långloppscupen 2022
Premiären av Långloppscupen 2022 närmar sig! Vilka lopp ska Ni åka i årets Långloppscup?

7 maj – Billingeracet, Skövde​

22 maj – Lida Loop, Stockholm​

3 juli – Ränneslättsturen, Eksjö​

10 juli – Mörksuggejakten, Rättvik​

24 juli – Engelbrektsturen, Norberg​

31 juli – Finnmarksturen, Ludvika​

27 aug – Bockstensturen, Varberg​

Senast ändrad:

NickPick

Aktiv medlem
Långloppscupen 2022
Ok, då har det ändrats :)
Innan var det 110% första milen sen stod man still i 45 minuter.

Men terrängmässigt är det samma? Och det är samma kö på stigarna? Utifrån att man inte är bland de 100 första då.
Man behöver inte vara ”de 100 första”, men det brukar löna sig att dels stå som sämst längst fram i 3e startled, eller helst i 2 (1).
Att slita röven av sig i början brukar löna sig.

Anders L

Medlem
Långloppscupen 2022
Premiären av Långloppscupen 2022 närmar sig! Vilka lopp ska Ni åka i årets Långloppscup?

7 maj – Billingeracet, Skövde​

22 maj – Lida Loop, Stockholm​

3 juli – Ränneslättsturen, Eksjö​

10 juli – Mörksuggejakten, Rättvik​

24 juli – Engelbrektsturen, Norberg​

31 juli – Finnmarksturen, Ludvika​

27 aug – Bockstensturen, Varberg​

Missa inte att anmälningsavgiften till Billingeracet höjs imorgon!

www.billingeracet.se

dileno

Medlem
Långloppscupen 2022
Sista anmälan för Lida Loop idag innan priserna höjs rätt ordentligt (efteranmälan 900 kr)
Söndag 22/5 är loppet.

1652173719596.png

Sugen på H30 men med obefintlig träning pga småkids och hyggligt hög kostnad för licens (910 kr!) så känns det lite svårt att motivera det.

Loop 2 och 3 har bytt plats inför i år och så har de lagt till mer stig på sista loopen då, så det blir särskilt kanon.. :-)

Lycka till alla som kör!

Senast ändrad:
Långloppscupen 2022
Sista anmälan för Lida Loop idag innan priserna höjs rätt ordentligt (efteranmälan 900 kr)
Söndag 22/5 är loppet.

Visa bilaga 554463

Sugen på H30 men med obefintlig träning pga småkids och hyggligt hög kostnad för licens (910 kr!) så känns det lite svårt att motivera det.

Loop 2 och 3 har bytt plats inför i år och så har de lagt till mer stig på sista loopen då, så det blir särskilt kanon.. :-)

Lycka till alla som kör!
I samma sits och dessutom med osäkerhet hur många lopp man hinner så räknade jag ut att om man kör färre än 5 lopp i cupen (och inte behöver licens till något annat) så är det ett säkrare kort att lösa engångslicens och köra Sport-klassen. Så det fick bli mitt val.

Såg såklart efter anmälan att man skulle löst en baslicens istället, som dessutom detta år är nedsatt pris, om man bara tänkt ställa upp i Sport i flera lopp :)

Långloppscupen 2022
Det här med att loop 2 och 3 bytt plats på Lida loop, är det något som de flesta ser som positivt?
Spontant tänker jag att de mest utpräglade stigpartierna är roligare tidigare i loppet, när man fortfarande är skapligt pigg (och kan stå upp och köra mer aktivt utan att riskera dödskramp)

Men det kanske bara är en tanke som far runt i huvudet på någon som brukar ådra sig brutal kramp lagom till ingången på loop 3 :D

Bele

Aktiv medlem
Långloppscupen 2022
Man behöver inte vara ”de 100 första”, men det brukar löna sig att dels stå som sämst längst fram i 3e startled, eller helst i 2 (1).
Att slita röven av sig i början brukar löna sig.
Det är väl därför intresset svalnar? När stå långt fram och köra hårt i början blir ett krav för att kunna genomföra loppet på ett ok sätt. Tacka vet jag Lida CX. Inte så många deltagare, de sprids snabbt ut och man köra i sitt eget tempo.

Rompa

Aktiv medlem
Långloppscupen 2022
Det här med att loop 2 och 3 bytt plats på Lida loop, är det något som de flesta ser som positivt?
Spontant tänker jag att de mest utpräglade stigpartierna är roligare tidigare i loppet, när man fortfarande är skapligt pigg (och kan stå upp och köra mer aktivt utan att riskera dödskramp)

Men det kanske bara är en tanke som far runt i huvudet på någon som brukar ådra sig brutal kramp lagom till ingången på loop 3 :D
Det är positivt, kommer sålla agnarna från vetet iår. Spar på energin till sista loopen så har man en sjukt fin sista loop med mycket Stig. Även gamla 3’an har fått mer hård Stig istället för asfalten uppe vid pålamalm , riktigt fint parti!!

NickPick

Aktiv medlem
Långloppscupen 2022
Det är väl därför intresset svalnar? När stå långt fram och köra hårt i början blir ett krav för att kunna genomföra loppet på ett ok sätt. Tacka vet jag Lida CX. Inte så många deltagare, de sprids snabbt ut och man köra i sitt eget tempo.
Gillar man inte långlopp så kan man ju alltid cykla själv annars.

Topp