glitch sa:
Såg ju sjysst ut! Kul att den billigase är lättast =)
Känns som man ska satsa på instegsmodellem eller dyraste, mellanmjölken känns rätt meningslös.
Nä, tycker faktiskt dom har rätt vettig hopp mellan modellerna.
Enkel men funktionell insteg med Lyrik som ”lockbete”, dock är DT’s hjulset i 1900-serien utan deras ”världsbästa” StarRatchet-frihjulamekanism (vilket ju är en av dom två främsta anledningarna att köpa DT, den andra är topnotch finfälgar vilka 1900-serien saknar...)
9.0 har 1700-serien vilket är typ det bästa systemhjul du kan få tag på för kring 5Tkr = hela prisskillnaden mellan 8.0 upp till 9.0, sen är typ alla andra komponenter uppdaterade ett snäpp (på credd-skalan).
Detsamma gäller även hoppet upp till 10.0, som blir tyngst i trion pga biffigaste (tyngsta) bakdämparen samt SuperGravity-däck.
Skulle lätt välja denna Swoop (alltså 10.0’an) framför Capra/Tourqe/Vitus Sommet, 3599€ för en tandläkar-Fox-bling-försedd superenduro-hoj är fan inte illa pinkat!
Commencal ser så cool ut så skulle få vara med på listan som ”emotionellt val” samt Spindrift om det mer lutade åt ”fula ankungen”-hållet (dock med Formula Selva-gaffeln för att den verkar så justerbar).