Långslagig 29er som blev en Spindrift [Edit: Nu med en liten review!]
glitch sa:Äntligen får sagan ett slut.
Ts lär återkomma - det ser bra ut kan jag meddela :)
Mycket riktigt så! TS har torskat på en mysig tjänsteresa, ironiskt nog cirka 1.5h från Propains lokaler men utan tid eller möjlighet att ge dem ett besök. Well well, en cykel fick jag beställt innan jag åkte iaf! Stort tack till alla som kommit med tips och förslag förresten! Utan er hade jag garanterat inte köpt just denna cykeln, och antagligen inte fått tummen ur på ett bra tag.
Anyway, en Spindrift i XL blev det tillslut. Jag köper alla argument både om att sizea upp och ned, men det är som sagt ingen extrem geometri vi pratar om och båda hade antagligen funkat utmärkt. Baserat på tidigare erfarenhet vet jag att jag uppskattar mycket plats att röra mig på, och iom att jag är en rätt stor kille tror jag den friheten överväger den extra osmidigheten.
Hoppas att specen är läsbar. Annars är det väsentliga Lyrik över Yari, Formula Cura 4-kolvsok istället för 2-kolvs dito, luftdämpare istället för coil och MK3 istället för S1 samt Revive 160. Riktigt nice att kunna få BikeYoke som standard, för det hade nog blivit till att uppgradera till en sådan på sikt oavsett nu när man vant sig vid en sån på Santan. Dock är det upp till 45 dagar leveranstid, så jag håller tummarna på att tysk precision är bättre än företag från Täby-trakten och att den som senast blir en tidig hjulklapp.
Sjukt pepp!