glitch sa:
Ts bör få tummen ur nu och bjucka på lite bilder till happykollektivet :)
Den är trots allt inkörd nu.
Haha fan vad du hetsar glitch ?
Men mycket riktigt! Cykeln hämtades upp hos Paketmords central på fredagskvällen efter att den varit ute och åkt lastbil i Stockholm närmare två dygn först. Lördagsförmiddagen spenderades med att bygga upp den, preppa med skyddsfilm och montera bashguard. Efter det har den gått cirka 6-7h i winter wonderland. Lite intryck:
Cykeln var välpacketerad och väl embalerad. Inga större extravaganser i övrigt med en instruktionsbok som knappt borde uppfylla kraven för att CE-märka prylen, men allt gjorde sitt jobb. Lite obetydligt lackskav på några ställen på tex droppern från montering. Nåväl. Efter sedvanlig inställning på parkeringen och en snabb inkörning av bromsarna var det så dags.
Vilken jävla maskin! Nu var ju föret långt ifrån optimalt för den här typen av cykel, men jag kan ändå konstatera att den klättrar bättre än förväntat. Helt otroligt mycket bättre än förväntat faktiskt. Ska jag vara ärlig är skillnaden mellan min Hightower och denna betydligt mindre än jag trodde, trots 45mm slag bak på Spindriften. Även tekniska klättringar klarar den med bravur. Trampa i småstök likaså. Den håller sig högt i slaget så pedal strikes var inget större problem heller. Nu har jag inte så många liknande hojar som referens, men det känns som natt och dag mot den Whyte G170 som jag körde med en vecka i Alperna i somras.
Nedför är svårt att uttala sig om egentligen. Det jag körde kändes den trygg och stabil, och nåt dropp på en meter var helt odramatiskt. Underlaget gjorde det svårt att pressa så mycket, så den mer fullständiga recensionen får vänta. Däremot kan jag konstatera att den är väldigt tyst! Förutom det ganska aggressiva navet hördes inget skrammel eller rassel vare sig av kablar eller drivlina.
Slutligen bjuder jag på några bilder signerat vår obetalda proffsfotograf Makten: