Långvintertur, behöver lite hjälp med rutten, vintergrejer och sånt

Yonna

Aktiv medlem
Planerar cykla Vindelälven från Ammarnäs till Umeå. Går skoterled hela vägen där de normala år kör Vindelälvsdraget, ett draghundslopp. Om vädret skiter sig helt finns det möjlighet att cykla småvägar bredvid älven.
Kul! Låter mycket bättre än min plan, kanske jag ska stjäla den och efterapa dig :)

d_anders

Aktiv medlem
Onödigt stor risk att cykla långt på vintervägar i Norrland. Det kommer stundtals att vara halt och spårigt samt förare som är ovana att behöva köra om cyklister på vintern. Skoterleder låter mycket bättre i så fall.

Arsozath

Aktiv medlem
Om det känns ok för dig Yonna föreslår jag att vi startar en insamling till ett par varma pogies som en cykla-långt-i-minusgrader-och-mörker-julklapp :giggle:
Givetvis no strings attached, bara för att du är ett galet holländskt skogscyklingstroll som förgyller vårt forum🙂
Visa bilaga 459577
Förra gången med raften swischade vi till @Arsozath som vidarbefodrade det insamlade till Yonna.
Kan du tänka dig att ställa upp med det igen?
Om inte, kan jag ta på mig det.
Hoppas att så många som möjligt vill vara med på den här julklappen, som sagt, under förutsättning att det är ok med TS.
Jag är inte så aktiv på forumet längre så är tacksam om någon annan tar över. Lycka till med insamlingen!

WSMC

Aktiv medlem
Helt förståeligt.
Efter ett själv varit ute i 4-5 timmar i kyla och snö är jag än mer övertygad om behovet av varma och torra händer.
Om folk är sugna på att sätta in en julslant så kan ni swisha mig så styr jag upp det.
PM:a för mitt nummer.

WSMC

Aktiv medlem
Tack så mycket @Tant_Trek och @Manurhin2 för era bidrag!
Vi kör på fram till trettondedag jul, dvs 6 januari.
Hoppas att vi får ihop till ett par varma pogies till Yonna!
Om det är så att det fattas något till ett par pogies när slutdatumet har passerat, så slänger jag in mellanskillnaden så vi slipper ett par förfrusna holländska händer i vinter :giggle:

Manurhin2

Aktiv medlem
Om det är så att det fattas något till ett par pogies när slutdatumet har passerat, så slänger jag in mellanskillnaden så vi slipper ett par förfrusna holländska händer i vinter :giggle:
Kungligt, nu kan ni sluta swisha🤣

WSMC

Aktiv medlem
Stort tack @Berk för ditt bidrag till pogies!
Vi är nu uppe i 450 kr.
Endast ca 2550 kr kvar.
Keep up the good work!

Bikzz

Aktiv medlem
HeHe, skulle gärna hjälpa till, men inte efter att jag blev oförtjänt utskälld av Y i en annan tråd. Hoppas det löser sig och det blir en riktigt fin tur med många coola bilder här ! Viktigt med inspiration och förebilder, och det är kul att följa sådana trådar. Tänker oxo tagga ner lite på Happy, för lite RRs och för rörigt för att vara riktigt bra.

WSMC

Aktiv medlem
HeHe, skulle gärna hjälpa till, men inte efter att jag blev oförtjänt utskälld av Y i en annan tråd. Hoppas det löser sig och det blir en riktigt fin tur med många coola bilder här ! Viktigt med inspiration och förebilder, och det är kul att följa sådana trådar. Tänker oxo tagga ner lite på Happy, för lite RRs och för rörigt för att vara riktigt bra.
Alla gör givetvis som de själva tycker är lämpligast.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Ang salva utan vatten, vi kör med Eucerin Aquaphor till barnens torra kinder på vintern, den ska vara helt vattenfri. Tycker den funkar bättre än Repairsalva.

fat*dirk

Medlem
HeHe, skulle gärna hjälpa till, men inte efter att jag blev oförtjänt utskälld av Y i en annan tråd.
Moderatorer blockerade dig från Yonnas fantastiska Fatbike & Bikerafting tråd p.g.a du stalkade, trakasserade och var helt besatt av hennes tråd.

Verkar som jag bara behöver slänga in en "vanlig" donation.
Redan uppe i 2400 kr.
Tack alla som donerar!!
Vill gärna bidra med men jag läser att hon inte vill?!
.. så jag tror det är bäst att tacka nej :)

Yonna

Aktiv medlem
Oj, vad har hänt här?? Jag kan inte lämna er för då börjar ni samla ihop en happyraft eller happypogies! Ni er galna, och mycket snälla! :love:
Och jag sa att det inte behövs (feg som jag är, för då får jag använda dem i iskallt norrland och kanske frysa ihjäl) men också för att dem är så jävla dyrt. Men tror jag har inget val, jag får dem vare jag vill eller inte :)

Tack ni snälla happyriders. Vet inte så bra vad jag ska säga mer, är lite förvirrat och vilse i mina tankar och känslor nu. Jag tackar alltid nej mot sponsor och sånt (mycket dum) men ni är ju Happy, ni vill bara hjälpa och det känns bara härligt. Kommer alltid att tänka på er när jag trampar i minus 40 med härliga varma händer! 😘

Ska skicka dig senare pm du snälla WMSC :)

Berk

Aktiv medlem
Yonna, vi är ingen sponsorer som vill har något tillbaka (inte dum alls att säga nej till dom). Du har gett oss mycket glädje och inspiration med all dina bilder och berättelser. Då kan vi ger dig värma händer tillbaka!

WSMC

Aktiv medlem
Med ett till bidrag nu på förmiddagen är vi uppe i 2700 kr. Wow!🚴‍♀️
Bara 350 kr och 4 dagar kvar till insamlingen når vägs ände.
Tack alla som bidrar till varma händer för Yonna!💕

Senast ändrad:

WSMC

Aktiv medlem
Som sagt, jag slänger in det som fattas till 3050 kr. Vi är uppe i 2700 kr för tillfället. Vi stänger kl 21 imorgon, så vill någon med vara med är ni hjärtligt välkomna!
Jag vill samtidigt passa på att tacka alla som bidragit; Sveriges bästa cykelforum, med mest kärlek 💕

WSMC

Aktiv medlem
Så där, då var vi framme vid slutdatum för poogiesinsamlingen.
Vi ha fått in 2 900 kr vilket är superkul!
Jag pytsar med glädje in de kvarvarande 150 kr, samtidigt som jag än en gång vill passa på att tacka alla som har hjälpt till att donera till varma händer under kalla fatbike-äventyr-norrlandsdagar och nätter! :love: ⛄
@Yonna du kan PM:a mig så ser jag till att du får donationen på det sätt som du önskar.

Yonna

Aktiv medlem
Så där, då var vi framme vid slutdatum för poogiesinsamlingen.
Vi ha fått in 2 900 kr vilket är superkul!
Jag pytsar med glädje in de kvarvarande 150 kr, samtidigt som jag än en gång vill passa på att tacka alla som har hjälpt till att donera till varma händer under kalla fatbike-äventyr-norrlandsdagar och nätter! :love: ⛄
@Yonna du kan PM:a mig så ser jag till att du får donationen på det sätt som du önskar.
Jag försökte undvika tråden (feg som jag är) för jag känner mig så tveksamt och full tvivel. Jag ville egentligen inte den här insamlingen, men det gick så fort, plötsligt hände det och det gick inte att stoppa. Ni är ju mycket snälla och jag är enorm tacksamt men ändå känner jag mig .. jo, jag vet inte .. jag skämmas lite och har det svårt att acceptera hjälp för jag är så jävla envis. Och kanske ännu värre; jag är stolt på envisheten. Helt dum förstås, men så är jag.

Men kan inte undvika tråden. Jo, det skulle gå om jag sparka mig bort ut Happy men det vill jag inte, jag älskar Happy. Kan inte heller undvika framtiden, och den blir kallt utan riktiga vinterpogies. Och kan aldrig förneka att jag känner mig härligt varmt av era snälla pogiesinsamling. Det är ju otroligt snällt, ni er härliga människor 😘
Så jo, då är det bara att cykla till WSMC, tur att jag är på långtur just nu (som en liten vinterträning) Var bor du nånstans du snälla du, hoppas inte i varm Göteborg? :)

Och tack alla, för er varma stöd! Ska alltid tänka på er när jag ser pogiesar på fattie! Och ska göra min bäst att inte frysa ihjäl så jag kan skriva lite liveRR här i tråden, som inspiration för andra vinterlångcyklister :)

WSMC

Aktiv medlem
Jag försökte undvika tråden (feg som jag är) för jag känner mig så tveksamt och full tvivel. Jag ville egentligen inte den här insamlingen, men det gick så fort, plötsligt hände det och det gick inte att stoppa. Ni är ju mycket snälla och jag är enorm tacksamt men ändå känner jag mig .. jo, jag vet inte .. jag skämmas lite och har det svårt att acceptera hjälp för jag är så jävla envis. Och kanske ännu värre; jag är stolt på envisheten. Helt dum förstås, men så är jag.

Men kan inte undvika tråden. Jo, det skulle gå om jag sparka mig bort ut Happy men det vill jag inte, jag älskar Happy. Kan inte heller undvika framtiden, och den blir kallt utan riktiga vinterpogies. Och kan aldrig förneka att jag känner mig härligt varmt av era snälla pogiesinsamling. Det är ju otroligt snällt, ni er härliga människor 😘
Så jo, då är det bara att cykla till WSMC, tur att jag är på långtur just nu (som en liten vinterträning) Var bor du nånstans du snälla du, hoppas inte i varm Göteborg? :)

Och tack alla, för er varma stöd! Ska alltid tänka på er när jag ser pogiesar på fattie! Och ska göra min bäst att inte frysa ihjäl så jag kan skriva lite liveRR här i tråden, som inspiration för andra vinterlångcyklister :)
Jag är själv rätt envis och förstår precis(tror jag) hur du känner det. Men som många redan skrivit är du en så stor inspiration så ett par varma handskar är ju bara kul att kunna vara med på ett hörn och hjälpa till med.
När det gäller den svenska geografin bor jag i Stockholm, och ur ett fatbike perspektiv vet jag inte om det är så mycket bättre än Göteborg :giggle:

Berk

Aktiv medlem
Jag är själv rätt envis och förstår precis(tror jag) hur du känner det. Men som många redan skrivit är du en så stor inspiration så ett par varma handskar är ju bara kul att kunna vara med på ett hörn och hjälpa till med.
När det gäller den svenska geografin bor jag i Stockholm, och ur ett fatbike perspektiv vet jag inte om det är så mycket bättre än Göteborg :giggle:
Just nu finns det åtminstone snö i Stockholm!

Yonna

Aktiv medlem
Oj, det är hemskt där för en fatbiker på långtur. Då får vi söka en annan lösning, ska skicka dig PM!

Berk

Aktiv medlem
Stämmer, men jag vet inte om någon norr om Stockholm skulle kalla den här mängden med snö för snö på riktigt :giggle:
Det ska komma lite mer imorgen. Hoppas att vi kan åka skidor, annars blir det stigcykling, både är bra!

Tant_Trek

Aktiv medlem

Om du så bara skulle cykla en enda kort vinterrunda på en timme och fota och skriva om det i din tråd, så vore det värt det! Men låt ingen "press" eller känsla av krav på någon typ av motprestation ge dig prestationsångest. Jag bara gillar att läsa om din cykling, och vill få tacka för det du delar med dig av på något sätt! Det du redan har gjort!

Manurhin2

Aktiv medlem
Om du så bara skulle cykla en enda kort vinterrunda på en timme och fota och skriva om det i din tråd, så vore det värt det! Men låt ingen "press" eller känsla av krav på någon typ av motprestation ge dig prestationsångest. Jag bara gillar att läsa om din cykling, och vill få tacka för det du delar med dig av på något sätt! Det du redan har gjort!
Instämmer, vill också påpeka att jag tycker att du är en riktig tuffing. Otroligt dedikerad som jobbar ihop medel och sen cyklar ut i obygd där jag troligtvis inte skulle välja att cykla själv pga rädsla för att dö.
Fortsätt gärna att underhålla oss.

M

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer