LEL 2022

WSMC

Aktiv medlem
LEL 2022
Nu har jag flera gånger letat efter @Grimpeur och @Grimpeuse prick på kartan utan att lyckat resultat.
Som jag ser det kan det bero på följande:

1. Trackerproblem
2. Anmälda under alias för att publiktillströmningen ska hålla sig på rimlig nivå
3..Att undertecknade letar dåligt

Jag är rädd för att jag tror att alternativ 3 är det rätta.

Jaja, de är ju bevisligen ute på banan och vid gott humör, det är ju det viktigaste.
 

WSMC

Aktiv medlem
LEL 2022
@bsandborgh har tagit sig till Harome efter ca 384 km

Sandborgh, Bengt (#292)​

bengt
Time in London: 08:38
Last report: 08:31
• SE 653 821 (54.231, -0.999)
• 384.719km @ avg. 15.2km/h
• elevn 0m
• battery: -
C5reached @06:19
 

Oooh

Aktiv medlem
LEL 2022
Ang @Grimpeur och @Grimpeuse
Hittar de inte på kartan, men om man söker på numret "ovan kartan" får man följande

Checkins​

StartSunday 14:30
St Ives NorthboundSunday 18:46
Spalding NorthboundSunday 22:46
Louth NorthboundMonday 02:06
Hessle NorthboundMonday 05:38
 

WSMC

Aktiv medlem
LEL 2022
Först på banan är fortfarande

Page, Matthew A16 (#174)​

tracker3054
Time in London: 07:31
Last report: 07:30
• NT 115 348 (55.599, -3.406)
• 672.536km @ avg. 25.4km/h
• elevn 0m
• battery: 81%
C8reached @05:05
C9ETA:10:09

Fram till Edingburgh och vändning är det nu ca 75 km.
Page framme i Edinburgh efter 29 h 16 min. Inget längre stopp utan vänder söderut med siktet inställt på London. Kan det bli under 75 timmar månne?
 

bsandborgh

Aktiv medlem
LEL 2022
Man kunde hyra tracker eller använda sin egen. Kostade 5 GBP
Förövrigt har vi nog haft en väldigt jobbig dag. De 114 km mellan Molton och Barnard Castle tog 6 timmar! Backar, backar och så jävligt branta backar. Sen var vanliga vägen över Yad Moss stängd pga byte av en färist. Episk omväg med ännu fler branta backar…
(Jag har gått i några backar idag)
 

bsandborgh

Aktiv medlem
LEL 2022
Gränsen!
 

Bilagor

  • AA883B83-2408-4407-984A-5EBEB430F8A4.jpeg
    AA883B83-2408-4407-984A-5EBEB430F8A4.jpeg
    492.6 KB · Besök: 30

WSMC

Aktiv medlem
LEL 2022
Page tuffar på först på väg tillbaka mot London.
Drygt 48 timmar sedan start. Ca 40 mil kvar till London.
--------------------------------------------------------------------------

Page, Matthew A16 (#174)​

tracker3054
Time in London: 05:20
Last report: 05:20
• SE 468 851 (54.260, -1.282)
• 1087.832km @ avg. 22.5km/h
 

WSMC

Aktiv medlem
LEL 2022
Man kunde hyra tracker eller använda sin egen. Kostade 5 GBP
Förövrigt har vi nog haft en väldigt jobbig dag. De 114 km mellan Molton och Barnard Castle tog 6 timmar! Backar, backar och så jävligt branta backar. Sen var vanliga vägen över Yad Moss stängd pga byte av en färist. Episk omväg med ännu fler branta backar…
(Jag har gått i några backar idag)
Ja, backarna i England/Skottland kan vara brutala. Inte minst när man har många mil i benen.
Visst, backarna i alperna är så klart längre, men jag undrar om inte backarna på de Brittiska öarna är tuffare ändå :giggle:
Fortsätt kämpa!
 

LTS

Aktiv medlem
LEL 2022
Blev nyfiken och åkte googlebilen. Den här backen innan Alson ser ju kul ut!
Det stenlagda slutet av backen inne i Alston brukade vara så kul att personalen på Yad Moss-kontrollen strax innan rekommenderade avstigning och promenad nerför. Men den biten har tydligen asfalterats enligt google-bilen.
 

WSMC

Aktiv medlem
LEL 2022
Page framme i Edinburgh efter 29 h 16 min. Inget längre stopp utan vänder söderut med siktet inställt på London. Kan det bli under 75 timmar månne?
177 km kvar för Page kl 17.34.

För att klara min gissning på under 75 timmar krävs ca 11.5 km/h i snitt till mål. Klart görbart.
För att gå under 70 timmar krävs ca 16.9 km/h. Borde funka(beroende på sömn).
Vi slänger in under 66 timmar också om Page drar på en långspurt. Då krävs ca 27.2 km/h. Känns tufft.
 

WSMC

Aktiv medlem
LEL 2022
177 km kvar för Page kl 17.34.

För att klara min gissning på under 75 timmar krävs ca 11.5 km/h i snitt till mål. Klart görbart.
För att gå under 70 timmar krävs ca 16.9 km/h. Borde funka(beroende på sömn).
Vi slänger in under 66 timmar också om Page drar på en långspurt. Då krävs ca 27.2 km/h. Känns tufft.
Stark avslutning som slutade på 67.11.
22.5 km/h på +1 500 km är imponerade!
 

Grimpeur

Aktiv medlem
LEL 2022
Backarna mellan Molton och Brampton var för tuffa för oss i år. Vi gjorde, med facit i hand, ett taktiskt misstag. Vi valde en senare startgrupp för att få ungefär samma upplägg som vi hade på PBP sist. Tidigare år så har vi enkom klarat oss på mat ifrån kontrollerna kompletterat
med lite medhavd mat (haribogodis och någon flaska socker då och då). När vi kom till kontrollerna denna gången så var de i stort sett renrakade på ätbart. På en kontroll så var det enda som erbjöds en tallrik med bönor tomatsås. En var det enda torr fralla.... Vår taktik att möta detta var att bita i och hoppas på nästa kontroll. På sätt och vis så funka taktiken lite det började dyka upp mat när vi cyklade oss framåt i fältet. Vi insåg dock för sent att vi var tvungna att införskaffa mat annorstädes. Det var en finne som fick oss att förstå detta. Han mötte oss i kontrollen och stoppade oss. Ingen poäng att gå in här sa han. Det enda som bjöds var fil och cornflakes. Vi fick av honom en stark uppmaning att införskaffa mat annorstädes. Då det var en rejäl kö till fil och flingorna så tog vi honom på orden.
Det visade sig dock vara en lite för sen åtgärd och troligtvis för kraftfull (den svultne har svårt att äta med måtta). Bonkningen kom i spåren och kom hårt och blev lång. Sömnbrist gjorde inte saken bättre. När stigningarna kom så gick det inge bra. Åsa bet ihop och tryckte på. Jösses amalia det här var värre än jag mindes det men jag är inte som .... För kung och fosterland tryckte hon på och kämpade sig upp. Sedan kom en liknande brant till och den kämpade hon sig uppför. Hon tog dem en efter en men till slut så gick det inte längre. Energin tog slut och det blev till att gå i de värsta branterna. Det är inte kul att vara bonkad i bergen. Utför är inte så heller en jätterolig upplevelse när man är bonkad. Med darrande ben så hoppar man på cykeln och cyklar utför branterna med noll i blodsocker. Vi körde sålunda långsamt utför för att inte göra några misstag. Gör man det så blir man omkörda. Blev en otäck incident i en 20 %:are med löst grus och dold kurva. Jag låg först och höll igen och låg i mitten av då jag inte såg runt hörnet. Då kom en klunga bakifrån som inte hann/ville bromsa huvuddelen körde om till höger men två tog på innern i gruset gick bra men så otäckt ut. Direkt efter skymda kurvan kom en eftersläpare till klungan som valde att köra om i mötande fil i en serpentin utan sikt, då dök dock en mötande postbil upp. Eftersläntaren vejde och fick sladd och gick i kull i gruset. Oklart hur det gick för honom men hade postbilen varit 20 sek tidigare hade det blivit en rejäl vurpa. Här slogs nog första kilen in till att bryta. Bonk och inge kul vare sig upp eller ner. Sedan möttes vi av underbara ljungfält.
20220808_132146.jpg
20220808_132134.jpg
20220808_132320.jpg

Viljan återvände. I Barnads Castle så bestämde vi oss för att ta en kontroll till. Det var inget bra beslut. Ännu en omgång backar som var rejält mycket värre än vad vi mindes dem och det i kombination med låga i energi. Första halvan gick sådär andra halvan uselt. Mörkret kom, rejält trötta så bromsade vi oss långsamt mot kontrollen som aldrig ville komma. I stort sett omöjligt att se vägen. Dynamon såg inte runt hörn och pannlampa mötte enkom reflex skyltar som bländade. Kilometer för kilometer räknade vi ner. Resan ville aldrig ta slut. Kallt blev det också. Tröttheten slog till. Cyklade man eller halucinerade man i underliga lysande streck som vandrade en hit och en dit. Då och då avbrutit då och då av en och annan klunga som körde om. Allt har dock ett slut och tolv så nådde vi äntligen kontrollen. Då var dock sista spiken i kistan slagen. Vi sov fyra timmar. Cykla till nästa kontroll duscha bytte kläder. Energin var åter men viljan var bortblåst. Hur blev det så här?
Fanns nog många anledningar. Inte samma form som vi brukar, Eftermiddagsstart och cykla första natten, brantare bana än tidigare, För lite mat i magen.
Lite oklart varför men blev som det blev. Nu börjar nästa äventyr att ta sig till London med tåg i konkurrensen med alla andra som brutit.
 

WSMC

Aktiv medlem
LEL 2022
Backarna mellan Molton och Brampton var för tuffa för oss i år. Vi gjorde, med facit i hand, ett taktiskt misstag. Vi valde en senare startgrupp för att få ungefär samma upplägg som vi hade på PBP sist. Tidigare år så har vi enkom klarat oss på mat ifrån kontrollerna kompletterat
med lite medhavd mat (haribogodis och någon flaska socker då och då). När vi kom till kontrollerna denna gången så var de i stort sett renrakade på ätbart. På en kontroll så var det enda som erbjöds en tallrik med bönor tomatsås. En var det enda torr fralla.... Vår taktik att möta detta var att bita i och hoppas på nästa kontroll. På sätt och vis så funka taktiken lite det började dyka upp mat när vi cyklade oss framåt i fältet. Vi insåg dock för sent att vi var tvungna att införskaffa mat annorstädes. Det var en finne som fick oss att förstå detta. Han mötte oss i kontrollen och stoppade oss. Ingen poäng att gå in här sa han. Det enda som bjöds var fil och cornflakes. Vi fick av honom en stark uppmaning att införskaffa mat annorstädes. Då det var en rejäl kö till fil och flingorna så tog vi honom på orden.
Det visade sig dock vara en lite för sen åtgärd och troligtvis för kraftfull (den svultne har svårt att äta med måtta). Bonkningen kom i spåren och kom hårt och blev lång. Sömnbrist gjorde inte saken bättre. När stigningarna kom så gick det inge bra. Åsa bet ihop och tryckte på. Jösses amalia det här var värre än jag mindes det men jag är inte som .... För kung och fosterland tryckte hon på och kämpade sig upp. Sedan kom en liknande brant till och den kämpade hon sig uppför. Hon tog dem en efter en men till slut så gick det inte längre. Energin tog slut och det blev till att gå i de värsta branterna. Det är inte kul att vara bonkad i bergen. Utför är inte så heller en jätterolig upplevelse när man är bonkad. Med darrande ben så hoppar man på cykeln och cyklar utför branterna med noll i blodsocker. Vi körde sålunda långsamt utför för att inte göra några misstag. Gör man det så blir man omkörda. Blev en otäck incident i en 20 %:are med löst grus och dold kurva. Jag låg först och höll igen och låg i mitten av då jag inte såg runt hörnet. Då kom en klunga bakifrån som inte hann/ville bromsa huvuddelen körde om till höger men två tog på innern i gruset gick bra men så otäckt ut. Direkt efter skymda kurvan kom en eftersläpare till klungan som valde att köra om i mötande fil i en serpentin utan sikt, då dök dock en mötande postbil upp. Eftersläntaren vejde och fick sladd och gick i kull i gruset. Oklart hur det gick för honom men hade postbilen varit 20 sek tidigare hade det blivit en rejäl vurpa. Här slogs nog första kilen in till att bryta. Bonk och inge kul vare sig upp eller ner. Sedan möttes vi av underbara ljungfält.
Visa bilaga 573295 Visa bilaga 573296 Visa bilaga 573297
Viljan återvände. I Barnads Castle så bestämde vi oss för att ta en kontroll till. Det var inget bra beslut. Ännu en omgång backar som var rejält mycket värre än vad vi mindes dem och det i kombination med låga i energi. Första halvan gick sådär andra halvan uselt. Mörkret kom, rejält trötta så bromsade vi oss långsamt mot kontrollen som aldrig ville komma. I stort sett omöjligt att se vägen. Dynamon såg inte runt hörn och pannlampa mötte enkom reflex skyltar som bländade. Kilometer för kilometer räknade vi ner. Resan ville aldrig ta slut. Kallt blev det också. Tröttheten slog till. Cyklade man eller halucinerade man i underliga lysande streck som vandrade en hit och en dit. Då och då avbrutit då och då av en och annan klunga som körde om. Allt har dock ett slut och tolv så nådde vi äntligen kontrollen. Då var dock sista spiken i kistan slagen. Vi sov fyra timmar. Cykla till nästa kontroll duscha bytte kläder. Energin var åter men viljan var bortblåst. Hur blev det så här?
Fanns nog många anledningar. Inte samma form som vi brukar, Eftermiddagsstart och cykla första natten, brantare bana än tidigare, För lite mat i magen.
Lite oklart varför men blev som det blev. Nu börjar nästa äventyr att ta sig till London med tåg i konkurrensen med alla andra som brutit.
Tråkigt att höra.
Klokt beslut.
Fina bilder.
Lycka till framöver.
 

Köp & Sälj

Topp