Discorock
Medlem
Letar BODY...
Jag är på jakt efter en Sram XD Body till mitt Roval Traverse bakhjul 12x148.
Det kom med Shimano Body men jag har valt att gå från det.
Att det skulle bli enkelt att hitta rätt är nog den största missbedömning jag gjort på senare tid..
Vad jag tror mig lyckats leta fram är att Rovals "eget" nav har DT Swiss 360 internals.
Har bodyn lös och den är av 3pawl drive typ.
Det som krånglar till det är att End cap är gängad på axeln och dom Bodys jag lyckas hitta är alla med std. pressfit End cap.
Om tillverkare och återförsäljare gav ut vettig/korrekt info med rätt bilder skulle det nog vara enklare men det är en soppa!
Det närmaste jag kommer är DTSwiss HWYAAM00S3909S som finns i en 142/148 version
www.bike-components.de
Finns det ens rätt eller måsta jag byta axel också?
Om någon på detta forum har en aning om vad jag menar och råkar veta så blir du min frälsare!
Jag ger upp för stunden och går och tar mig en öl och förbereder middagen istället... mvh
Det kom med Shimano Body men jag har valt att gå från det.
Att det skulle bli enkelt att hitta rätt är nog den största missbedömning jag gjort på senare tid..

Vad jag tror mig lyckats leta fram är att Rovals "eget" nav har DT Swiss 360 internals.
Har bodyn lös och den är av 3pawl drive typ.
Det som krånglar till det är att End cap är gängad på axeln och dom Bodys jag lyckas hitta är alla med std. pressfit End cap.
Om tillverkare och återförsäljare gav ut vettig/korrekt info med rätt bilder skulle det nog vara enklare men det är en soppa!
Det närmaste jag kommer är DTSwiss HWYAAM00S3909S som finns i en 142/148 version

DT Swiss SRAM XD Pawl Drive System® Conversion Kit w/ Freehub Body
This conversion kit makes it possible to convert your existing Pawl Drive System® freehub from DT Swiss for MTB wheels to the SRAM 12-/11-speed system. Specifications: Application: MTB Freehub Compatibility: 11-/12-speed SRAM XD Freehub Bo

Om någon på detta forum har en aning om vad jag menar och råkar veta så blir du min frälsare!

Jag ger upp för stunden och går och tar mig en öl och förbereder middagen istället... mvh