Letar BODY...

Discorock

Medlem
Letar BODY...
Jag är på jakt efter en Sram XD Body till mitt Roval Traverse bakhjul 12x148.
Det kom med Shimano Body men jag har valt att gå från det.
Att det skulle bli enkelt att hitta rätt är nog den största missbedömning jag gjort på senare tid.. 😫

Vad jag tror mig lyckats leta fram är att Rovals "eget" nav har DT Swiss 360 internals.
Har bodyn lös och den är av 3pawl drive typ.
Det som krånglar till det är att End cap är gängad på axeln och dom Bodys jag lyckas hitta är alla med std. pressfit End cap.
Om tillverkare och återförsäljare gav ut vettig/korrekt info med rätt bilder skulle det nog vara enklare men det är en soppa!
Det närmaste jag kommer är DTSwiss HWYAAM00S3909S som finns i en 142/148 version
Finns det ens rätt eller måsta jag byta axel också?

Om någon på detta forum har en aning om vad jag menar och råkar veta så blir du min frälsare! 😇
Jag ger upp för stunden och går och tar mig en öl och förbereder middagen istället... mvh

Bilagor

• 20220618_142705.jpg
    20220618_142705.jpg
    269.1 KB · Besök: 16
  • 20220618_142718.jpg
    20220618_142718.jpg
    232 KB · Besök: 17

Berk

Aktiv medlem
Letar BODY...
Är du säkert på att det är DT Swiss OCH gängad? Jag har aldrig sett DT Swiss nav med gängade endcaps.

Billigaste Roval Traverse hjul kommer med Formula nav.

JSG

Medlem
Letar BODY...
Om det där är ett roval traverse och ser ut på det sättet så tror jag det är ett formula nav. Har ett roval set som kom med en 2019 stumpjumper som ser väldigt likt ut axeln du visar på bild.

cerro

Aktiv medlem
Letar BODY...
Om det där är ett roval traverse och ser ut på det sättet så tror jag det är ett formula nav. Har ett roval set som kom med en 2019 stumpjumper som ser väldigt likt ut axeln du visar på bild.
Jupp, det där är Formulanav. Body hittas lättast hos din Specializedhandlare. De som säljer Scott kan även ha då de har en del likadana nav

Discorock

Medlem
Letar BODY...
Tackar för tipsen!
Det är nog som ni säger ett Formula nav då hojen är en Specialized Enduro -21.
Ska kolla upp det hos EwaldsMTB.
Känns som det kommer lösa sig nu när jag vet vad det är för nav. 🥳

Köp & Sälj

Topp