Letar vevlager

jolov

Aktiv medlem
Letar vevlager
Sram GXP, kan eventuellt vara 83mm hylsa.
Skulle isf fungera att köpa ett vanligt 68/73mm men använda din gamla plasthylsa

wasp

Medlem
Letar vevlager
Jag är inte kinkig,bara ge mig en länk på fungerande lösning så köper jag det :). Behöver ni något mått för att fastställa vevlager så kan jag kolla det.

Stumpy

Aktiv medlem
Letar vevlager
Bredd på vevlagerhylsan vore bra. Alltså den delen i ramen, utan PF30->BSA adaptern. Skippa adapter om du kan. Borde väl finnas PF30/GXP lager att köpa. Eventuellt behöver du någon distans mellan lager och vev för att bredden skall bli rätt.

wasp

Medlem
Letar vevlager
Bredd på vevlagerhylsan vore bra. Alltså den delen i ramen, utan PF30->BSA adaptern. Skippa adapter om du kan. Borde väl finnas PF30/GXP lager att köpa. Eventuellt behöver du någon distans mellan lager och vev för att bredden skall bli rätt.
Går det att mäta eller är det rivning av vevlager som gäller?:). Isåfall vet du vad för verktyg som krävs?:)

jolov

Aktiv medlem
Letar vevlager
Jag har länkat rätt vevlager längre upp, hittar du inte ett för 83mm hylsa i närheten så bör det fungera att ta innerhylsan från ditt gamla vevlager och köra ett vanligt 68/73 lager.

Stervelo

Aktiv medlem
Letar vevlager
Jepp, pepp. PF30 som exempel är ditt interface mot ramen, sen om du nu har ett gxp lager är det ditt interface mot vevpartiet så att säga.

wasp

Medlem
Letar vevlager
Så det är två separata delar? Eller behöver jag ha ett lager med pf30 montering?

Samt så är däcket rätt smalt också som du märkte, 2.25". Vet ej hur brett jag kan gå men skulle vilja ha så brett som möjligt. Det är en gammal downhill-cykel som jag håller på att rusta upp :)

Stervelo

Aktiv medlem
Letar vevlager
gängat, eller bsa som också kallas, är ditt interface mot ramen i det här fallet, eller för att vara helt noggrann, mot din pf30/bsa adapter.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer