Lite hjälp med AM-däck?

Lite hjälp med AM-däck?
En röst till på WTB Stout.

Titta också på Maxis Minions Single ply. Väljer du Supertacky (42) så greppar det ruskigt bra.

Lite hjälp med AM-däck?
Conti Rubber Queen med Black Chili. Det greppar fint, kanske inte i nivå med ST minions, men dom rullar inte ett dugg istället...

Lite hjälp med AM-däck?
Stout finns nu billigt på CRC. Annars är Prowler Mx är grymma tycker jag, finns dessutom i 2,5" för oss som gillar feta sulor.

Köper du WTB, se till att få de som heter "Race" och håll dig ifrån "comp", olika gummiblandningar osv.

Senast redigerad av en moderator:
Lite hjälp med AM-däck?
Christer skrev:
-------------------------------------------------------
> Maxxis Minion 2.35", Single Ply, Super Tacky (42A)
> (alt. Slow Reezay = 40A compound) DHF, både bak o
> fram.

Finns verkligen single ply-varianten i 40a?

+1 för Minion single ply i 42a annars. Single ply-varianten rullar finfint, double ply stannar i nerförsbackar. Jag har fortfarande inte testat Kenda Nevegal...

Lite hjälp med AM-däck?
Tack för alla tips. Den här gången är inte målet att bomba i stökspåret eller hällrajd så alla däck över kilot känns overkill. Dom här däcken ska sitta på min lilla skogsTorque. :)

Men WTB Stout Race verkar tuffa, aldrig provat och dom kostar 162:- hos crc för 2009 års gummi. Måste ju va prisvärt.

Lite hjälp med AM-däck?
Jag är också nöjd med Conti Rubber Queen 2,4 Black Chilli. Har det som framdäck och de funkar finfint här på North Shore i Vancouver :) Grymt grepp på allt! Jag kan intyga att det funkar i Hellas också!

Lite hjälp med AM-däck?
Carl skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för alla tips. Den här gången är inte
> målet att bomba i stökspåret eller hällrajd
> så alla däck över kilot känns overkill. Dom
> här däcken ska sitta på min lilla skogsTorque.
> :)
>
> Men WTB Stout Race verkar tuffa, aldrig provat och
> dom kostar 162:- hos crc för 2009 års gummi.
> Måste ju va prisvärt.

Gammalt gummi blir stelt och ogreppigt. Dumt att snåla med däck, särskilt om syftet är mer grepp!

Minion/High Roller väger runt 800, Nevegal 750. Lättare än Stout va?

Tillbaka
Topp