Litepro hjul — har någon erfarenhet med officiella butiken?

Atakua

Aktiv medlem
Jag söker efter lättare 20-tum hjul för barncykel. De nuvarande hjulen har Maxxis Creepy Crawler för däck och breda trial-fälgar. Som resultat är de jättetunga. De har egentligen otroligt bra grepp över snö, is och dylikt. Men man vill ha ju någonting mer balanserat för mindre extrema förhållanden.

Den finns gott om erbjudanden på Aliexpress. Ett par 20"-hjul (+leverans) hamnar i prisklassen 1300–1600 kr. En stor andel av hjulen har Litepro som varumärke.

Idag stötte jag på den till synes officiella Litepro-nätbutiken: https://liteprobicycle.com/ Hjulsatspriset där är 110 USD + 15 USD leverans (alltså cirka 1200 kronor), vilket är marginellt mindre än hos andra återförsäljare. Man skickar dem från China i alla fall.

1. Har någon provat den här butiken? Skickar man verkligen till Sverige? Tillkommer tullavgift på varan? Hur bra var er köpupplevelse?
2. Hur bra är Litepros hjul? Den finns en del info redan på forumet om man söker, men kanske har någon någonting att lägga till?
3. Finns det bättre alternativ till dem som jag hittills har hittat? Egentligen behöver jag fram- och bakhjul med 406 mm fälgar, 6-bultfästen, 100 mm QR fram och 135 mm QR bak, med Hyperglide-kassettbody eller med gänga för frihjul.

tmalm

Aktiv medlem
Har litepro hjul på en av barnas cyklar, fälgbromsade iofs.
De är ju bygda för vikcyklar så så hållbarheten för barn bör inte vara nåt problem.
Frånsett den oerhört smala fälgen har de funkat bra.

/T

Artix

Aktiv medlem
Har själv testat Pasak och Koozer. Koozer bygger superfina hjul. Väldigt låg vikt. Vet dock ej om det finns i 20. Ska byta på min sons från 24 till 26 och det blir Ali. Hade inte tvekat.

Bilagor

• DSC_4162.JPG
    DSC_4162.JPG
    352.4 KB · Besök: 17
  • DSC_4168.JPG
    DSC_4168.JPG
    629.5 KB · Besök: 19
  • DSC_4167.JPG
    DSC_4167.JPG
    645.7 KB · Besök: 20
  • MKzCEeS81614866256-420x420.jpg
    MKzCEeS81614866256-420x420.jpg