[LR]Inför Rally...

theBrand

Aktiv medlem
[LR]Inför Rally...
Ja, det här är då allstå inte en RR (RajdRiiport), utan en LR, typ LajfRiiport.

Med bara några veckor kvar till Jubileumsrally började det bli dags att börja ladda...

Jag började för några veckor sedan med att byta styrstam, en 50mm pr0 i färgen smutsvit fick det bli. För att öva lite extra på att köra blint tog jag en testtur i skymningen, bra träning.
(i Frankrike kört de alltid blint, det har Fabien sagt)

Styrstam, mörkt.
DSC_0072.jpg

Men enduro är ju inte bara DH-light, man måste ha lite kondis också. Därför har jag tagit cykeln istället för bilen.

Till jobbet.
IMG_20130917_084822.jpg

Från jobbet.
IMG_20130918_184701.jpg

Nu började det bli seriöst, inte bra, enduro-spirit liksom. Det måste vara roligt, som en kul dag ute på stigarna med kååmpisarna. (Det har Fabien sagt)

Bäst att packa termosen.
DSC_0110.jpg

Det här är seriöst viktiga grejjers.
DSC_0118.jpg

I slutet på förra veckan slog en rejäl förkylning till, inte bra. Men jag måste ju ut och träna lite inför rallyt. Som tur var hade jag just sett en intervju med Fabien där han förklarar att "Sömm pipöl tink ju nid tu pedöl tu gå fasst, ju dånt gå fasst baj pedallingh. Iff ju vånt tu gå fasst ju nid tu pömph. (Oitch is vajj 29ers is slåoör dänn 26)"

Gräjt! Behöver man inte trampa så lär det ju funka bra fastän man är sjuk. Fast man måste nog trampa i uppförsbackarna tror jag, och lite på platten i bland... (Försökte pumpa mig upp, men det var skitsvårt, särskilt på asfalten :/)
Jaja, gasa fullt på okända stigar, bra träning!

Stig.
DSC_0122.jpg

Fast inte för seriöst...

Enduro-spirit.
DSC_0154.jpg

Det är viktigt att ha målbilden klar för sig.

Målbild.
DSC_0150.jpg

Annars blir det lätt skrot.

Skrot.
DSC_0159.jpg

Och man hamnar i diket.

Dike.
DSC_0158.jpg

Nåja, helgens experiment med att cykla med förkylning utan att trampa funkade så där...

Den här veckan blir det bil till jobbet, fast idag blev det vist VAB. Plötsligt knackar det på dörren, det är tysklandstomten som kommer med gåvor från Tillverkaren (ja SRAM alltså).

Gåvor.
DSC_0162.jpg

Plötsligt lättade jag cykeln 75 gram.

Gram.
DSC_0174.jpg

Fast sen gick jag back lite, cykeln behövde stövlar.

Stövlar.
DSC_0177.jpg

Nu blev det så där seriöst igen, vi tar en fika.

Fika.
DSC_0178.jpg

Ny broms med typ sjuttiskjortan gånger mer bromskraft som jag bara testat ute i gatan. Det här går nog bra...

Cykel (utan slangklämma för att hålla fast den gamla skitbromsen som hade mage att gå sönder)
DSC_0179.jpg

Som ni ser kör jag med plattisar, Fabien har nämligen sagt att clipless är bäst, men bara om först blir pr0 med plattisar.

Nu ska jag gå och lägga mig, det gör Fabien varje kväll.

marran

Aktiv medlem
[LR]Inför Rally...
Grumt! Stiliga bilder och plus för slangklämman.

Fabien har så mycket visdom in store, om man bara fattar vad han säger.

Jag ser framför mig en pratprogram med Fabien, Ratboy och Guy Martin. Oj vad roligt det vore

[LR]Inför Rally...
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Grumt! Stiliga bilder och plus för
> slangklämman.
>
> Fabien har så mycket visdom in store, om man bara
> fattar vad han säger.
>
> Jag ser framför mig en pratprogram med Fabien,
> Ratboy och Guy Martin. Oj vad roligt det vore

Haha! Fabien är ju lättförstådd jämfört med Guy Martin, och han är ju britt.

Jackson

Ny medlem
[LR]Inför Rally...
Ha ha, briljant! Jag kommer att sitta och trippa med tårna mot kontorsgolvet av otålighet för att få läsa vidare om hur det går. Fortsätt!

theBrand

Aktiv medlem
[LR]Inför Rally...
42Hz skrev:
> Najs! Tycker ditt styre ser lite väl smalt ut! ;)

Det är 780mm, Fabien kör med 780mm.

(Funderar dock på att kapa det till 755mm för att få det skalenligt, Fabien är 6cm längre än mig)

theBrand

Aktiv medlem
[LR]Inför Rally...
Tack för all cred :)

marran skrev:
> Fabien har så mycket visdom in store, om man bara
> fattar vad han säger.
>

Jo, det är ju det som är så kul med Fabien, han har något att säga om nästan allt :)
(Ofta ganska genomtänkt också)

Oskar skrev:
> Mycket mysigt, var är detta?

Några mil norr om Karlstad.

happymtb.fr

Aktiv medlem
[LR]Inför Rally...
Kul inlägg!

Fabien är en stor idol för många inom mtb och han verkar jobba aktivt på sin image: stor leende, positiva budskap, många videor, osv... Han imponerar stort med hans åkteknik, speciellt kurvtagning, tycker jag. Kolla gärna på
vid 1:40 och mest 5:39, hur gör man!? För mig går det att flytta bakdelen lite gran, men att ta hela kurvan på framhjulen känns omöjligt!

Sen har jag inga som helst problem att förstå honom, hans franska är perfekt! :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer