Lurad på årsmodell vid köp av cykel, säljaren duckar alla samtal.

niklaws

Medlem
CD Har ju släppt sin nya Scalpel nu. Den kallas 2021. Men mig veterligen är det 2020 nu.

Hur ska denna säljas begagnat?

theBrand

Aktiv medlem
Som många har skrivit, cykelns funktionella värde påverkas ju inte nämnvärt. Men marknadsvärdet verkar ju påverkas ganska hårt, och är det väl inte så konstigt om TS vill ha kompensation då den sålda varan inte matchar vad som utannonserats.

Annars hade ju TS lika gärna kunnat köpa en 2018 till lägre pris (antar jag?).

dman

Aktiv medlem
CD Har ju släppt sin nya Scalpel nu. Den kallas 2021. Men mig veterligen är det 2020 nu.

Hur ska denna säljas begagnat?
Om jag skulle sälja den så skulle jag skriva:
Scalpel blablabla 2021 modell
Inköpt 2020-06-03

Gällande hela kontroversen.
Jag hoppas jag aldrig råkar sälja något till TS, hen verkar inte vara material för en smidig affär (sorry TS, kanske jag har fel). Förmodligen var hen ute efter en quick flip. Men säljaren gjorde fel att lägga cykeln ut som 2019 modell. Man kan ju skriva nånting typ "2018 ram med 2019 komponenter" och förklara att 2018 och 2019 ram är detsamma. Säljer man nånting för den siffran sä kan man skriva detaljerna lite utförligare. Om man köper och bygger såna cyklar så har man koll på modellår och allt. Sen om den är väsentligt med skillnaden melllan 2018 och 2019 är der en annan fråga.

NickPick

Aktiv medlem
En scalpel 2021 är ju en 2021. Det vet nog ts mycket väl om då han har sålt cyklar förr.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer