[lvg] Grödby-Ösmo?

bonbon

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
Hade en lökig runda på Södertörn idag, testade att ta vägen rakt söderut genom Grödby (från bussvändplatsen).
Edit: http://maps.google.com/maps?f=d&sou...9.036845,17.905827&spn=0.045572,0.154152&z=13

Hade för mig att det skulle finnas en väg att ta av mot Ösmo, men hittade bara grusvägar.
Först letade jag efter vettig väg mellan km 73 och 74 här:
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=207351

Sen kikade jag vid stationen i Segersäng, men även där verkade det bara finnas grusväg åt sydväst.

Fin väg annars Grödby till 73:an, skulle gärna hitta ett vettigt sätt att koppla in den på en runda.

Senast redigerad av en moderator:

anderski

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
johrn skrev:
-------------------------------------------------------
> 3-4km sydväst om grödby strax norr om
> sunnerby,sorunda går vägen mot ösmo,
>
Japp, och den är riktig nice körde den före semestern.

mzi

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
På en "audax"tur med Tillmann och baby fat så hamnade vi också på den vägen. Supernajs! Inte ens backarna kändes jobbiga (om det är några, från Ösmo till Tungelsta).

bonbon

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
Tack för svaren.
Men den som går in ovanför Sunnerby och över Väggarö känner jag till. Härliga backar.

Tänkte att det gick att hitta en annan väg direkt ur Grödby, vore perfekt att variera med.

bonbon

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte ens backarna kändes jobbiga (om det är några, från Ösmo till Tungelsta).

Var drack ni öl? ;)

mzi

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
På Sorbon! Dit var det jävligt jobbigt med kramp och grejer i Tullinge. Men vägen mellan Ösmo och Tungelsta var rena drömmen.

bng

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
Om du vill ha alternativ till Väggarövägen så tror jag du måste räkna med grusväg.

grdby-smo.jpg ht=725

bng

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
Nja... jag har inte rekat den där vägen - än. Men jag tror den är grus.
Fast den ser fin ut där den glider förbi den där lilla sjön.

kaipartai

Ny medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
Finns inget sätt att få in den vägen på en runda, den går endast mellan Grödby och väg 73! Det lär väl bli behagligare att cykla när motorvägen blir klar, då känns det nog bättre att hoja på 73:an! Väggarövägen är ju det enda alternativet förutom stora vägen, om man inte vill cykla grusväg, då finns det ju betydligt mer att välja på!

Senast redigerad av en moderator:

bonbon

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
Jag tackar fakulteten för Södertörnsstudier. I sht professor bng.
Nu hör jag hur crossen står och frustar i hörnet, den är nog lite less på stadscykling.

MarcusS

Aktiv medlem
[lvg] Grödby-Ösmo?
Körde nya motorvägen förra helgen. Det är inte ofta man får en hel väg för sig själv med nylagd fin asfalt. Vissa bitar var dock ännu inte asflaterade ännu. Gamla 73:an kommer bli en utmärkt cykelväg när motervägen öppnar i slutet på september. Kör ófta ner mot landstället på södra Södertörn. Nu när man kunner kunna köra gamla 73:an kommer de nog gå en halvtimme snabbare att ta sig dit.

Topp