[LVG] Le Peloton - Levererar enligt reklamen

Gustavl87

Ny medlem
Hur många har varit med vid start senaste veckorna ungefär? Själv är jag väldigt sugen på att vara med snart, men jättestora klungor med cyklister i trafiken är något jag för egen del tycker är lite tveksamt just nu. Men är det inte så många så kanske...
Första gången för mig idag, klart under 50st per grupp iallafall!
Sjukt kul och nöjd med att inte bli avhängd först... Man får vara glad för det lilla :)

r72

Medlem
Tror vi var ungefär 20 i grupp 1 också, kanske något fler. Kändes som största klungan hittills i år i alla fall. Men vi var inte 20 i mål :)

Stumpy

Aktiv medlem
11 i G2 i onsdags.
Sparkade smalbenet i en stol igår kväll. Vaknade och hade ont i natt och ställde om klockan till senare väckning. Skall spela 1,5 timme beachvolleyboll i eftermiddag, så jag får iallafall röra på mig.

zodah

Aktiv medlem
Man stannar för rödljus, håller till höger på vägen och gör tecken så på det sättet är det ordning och reda.
men trött blir man och det är väl då misstag kan ske. Trötta ramlar ut baktill väldigt snabbt dock (tittar på mig själv.)

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Provcyklade idag efter lite uppvärmning från Hässelby. Kul bana :) Hade råkat få med Älta mossväg så det vart en liten klättring och allmän förvirring extra :) medioker snitt på 27,5 men hade kunnat trycka på lite mer egentligen. hade ju lite mer cykling kvar efteråt att göra :) När jag dyker upp lär jag bli avhängd innan Forum :)

Senast ändrad:

Peth

Aktiv medlem
Tre startande (två starka jäklar och så jag) i Bollnäspelotonen idag. Jag flög av i andra backen då benen var trögstartade, backen lång (2 km) och farten mördande. Hängde dock på igen efter några kilometers ensamcykling när jag mötte täten efter att dessa varit och vänt. Sedan var det bara att bita i, och jag lyckades hålla hjul – var till och med i tät och tog vind ett par gånger. Avslutade med en espresso i solen hemma hos Niklas.

zodah

Aktiv medlem
Idag fick jag bita i ordentligt. Hamnade först i ledet mot Älta och det var på vippen att jag stumnade helt då det tog lite tid innan jag blev avlöst. Lite kaosigt och ryckigt som vanligt och många hade riktigt pigga ben.
Trevlig helg!

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Satt med i Nackapelotonens mjukisgrupp. Ett 20-tal startande. Vi vevade runt med nästan 38 i snitt eftersom samarbetet funkade rätt OK. Jag tog några längre förningar så nu är skrotfoten förbannad. Frukost på Le Mond som alltid.

zodah

Aktiv medlem
Satt med i Nackapelotonens mjukisgrupp. Ett 20-tal startande. Vi vevade runt med nästan 38 i snitt eftersom samarbetet funkade rätt OK. Jag tog några längre förningar så nu är skrotfoten förbannad. Frukost på Le Mond som alltid.
Mjukisgrupp... : -)
Som tur är så får man ofta andas lite genom Älta så det ordnade upp sig.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Med burgarlunch och 3-fika var det tur att man han städa av en Lill Pelle på morgonen.
Tog vind på kinden några gånger men kände mig för seg för mer offensiv åkning. Bättre tag på fredag...
Nu när det går att köra kort-kort är det bara att raka benen, mer om man vill, och komma och sprätta igång dagen då, välkomna!

GoranS

Aktiv medlem
Cykla in till stan för att bli avhakad och kränkt innan man vet ordet av!? Nja, jag mäktar med att konstatera att jag är klen och långsam utan att förödmjuka mig på det sättet. :sneaky:

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Cykla in till stan för att bli avhakad och kränkt innan man vet ordet av!? Nja, jag mäktar med att konstatera att jag är klen och långsam utan att förödmjuka mig på det sättet. :sneaky:
Många av de som hoppar in i G2 är där för att bli kränkta ju. Är man inte förberedd på att botanisera i Nackas knäppar med 38 i snitt kan det bli lite hårt. Dock fantastiskt hur snabbt klenheten rinner av folk när de börjar få kläm på det.

GoranS

Aktiv medlem
Många av de som hoppar in i G2 är där för att bli kränkta ju. Är man inte förberedd på att botanisera i Nackas knäppar med 38 i snitt kan det bli lite hårt. Dock fantastiskt hur snabbt klenheten rinner av folk när de börjar få kläm på det.
Jag kan absolut förstå lockelsen och att man kan tycka att det är kul. För tio år sen hade jag kanske testat men numera så inser jag att det inte är ngt för mig. Och inte bara för att jag skulle åka av fortare än jag kan säga lucka. 😏

zodah

Aktiv medlem
Dramatisk morgon för egen del. Fick punktering fram i Hammarby sjöstad på vägen till start. Skit också tänkte jag- ska jag bli utan Peloton?
Stressa, stressa, byta till reservtuben. Satt verkligen ordentligt, hade limmat noga. Ont i tummarna.
Till slut hade jag monterat och pumpat.
Klockan var nu 06:16.
jag genskjutervid Nacka forum. Börjar cykla och tänker igen. Nä, Sickla köpkvarter blir bättre. Styr dit istället.
Kommer till rondellen där man svänger mot Hellas och väntar i ngn minut. Se där! En Peloton. Rullar med och håller mig med hela vägen. Var framme ett par ggr.
Min Garmin sa 39,8 från Sickla till skylten i Enskededalen.
Frukosten tog jag hemma.
tack för i dag.

zodah

Aktiv medlem
En svängom med korta loopen idag igen. Kan verkligen rekommendera att starta dagen med denna pulshöjare.
Ngn beskrev dagens runda som "turisttempo" under frukosten men jag vet inte. : -)
Går man fram och drar några gånger så blir man rejält trött.
Siktar på fredag också.

lundatok

Aktiv medlem
Ja, det blev väl lite avvaktande körning idag med lite stöt i backarna. Blir snabbt ett led och någon som mosar på ensam.
Trodde jag tappat formen efter fyra veckor med cykling och löpning på egen hand, var ärligt talat rädd att åka av först.
Försökte ta lite förningar och spurta lite på slutet vilket var roligt.

/Magnus med LP-kläder

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Min tfn loggade 38,1 km/h över hela g2-segmentet. Vill man få mer träning är det bara att gå fram och trycka. Det blir vad man gör det till

zodah

Aktiv medlem
Det var nog mer skämtsamt sagt än sanningsenligt. : -)

Jag blev jättetrött.

Peth

Aktiv medlem
Det gick fort i Bollnäspelotonen idag, nästan 39 km/tim, detta med två st som stod för det mesta av dragjobbet. Själv gjorde jag bara sporadiska besök i täten. Fem st som dök upp, rekord!!

r72

Medlem
Det gick undan från Sickla också. Långa snittade 43,2km/h, näst snabbast någonsin.

zodah

Aktiv medlem
Huvva!
Idag hade jag en dålig morgon, stumma ben och ont överallt. Åkte av på krönet i "Hellasbacken". God frukost som vanligt. Tror korta loopen hade 38-39 km/h.

På't igen på onsdag.

Peth

Aktiv medlem
Det gick fort i Bollnäspelotonen idag, nästan 39 km/tim, detta med två st som stod för det mesta av dragjobbet. Själv gjorde jag bara sporadiska besök i täten. Fem st som dök upp, rekord!!
Får revidera lite, snittet över segmentet landade på 39,8. Inte så konstigt att jag mådde rätt illa efter sista backen.

Senast ändrad:

Peth

Aktiv medlem
Vilken runda/sträckning kör ni?
Förbi sjukhusen och upp mot tippen, sedan RV50 till Runemoavfarten. Upp mot Runemo och sedan vändning tillbaka mot RV50. Därefter genom Sörbo och Freluga med slut på toppen av backen vid Stagårdsvägen. Sen får man rulla ner lite.

edit: finns ett segment som heter Le Peloton Långa.

Spindelbenen

Aktiv medlem
Grusatleterna flög förbi i allén när ambassadören Magnus och jag plockade skräp på ängen vid Lilla Sickla. Den första kom typ efter dryga 50 minuter.

Senast ändrad:

Barrett

Aktiv medlem
Märkligt nog har jag aldrig kört innan, så det vart permiär idag. Tänkte ta korta loopen men kom lite tidigare än tänkt och hakade på långa istället. Märktes tydligt att jag kört väldigt lite högintensivt o va seg i benen redan innan start. Åkte av över allt :)

grondahl

Aktiv medlem
Nu är jag ju en del av problemet men känslan i magen är inte bra när man kommer på gruset förbi Lilla Sickla mot HBB i Mach 3 och ska samsas med hundägare och barnvagnsrullare.
Mellan HBB och Sickla Gård måste man räkna med promenadfart om man cyklar. Det är smalt, välanvänt och sista sträckan är ju dessutom skyltat "Cyklar ska ledas" pga ombyggnationen.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Jag har också varit med om jobbiga möten längs Sicklapromenaden.
Mitt förslag är att göra om CX-segmentet så det börjar efter avtaget höger.
Måste kanske gå på remiss men helt lyckat är inte start och mål vid träbron.

adrianm

Medlem
Huvva!
Idag hade jag en dålig morgon, stumma ben och ont överallt. Åkte av på krönet i "Hellasbacken". God frukost som vanligt. Tror korta loopen hade 38-39 km/h.

På't igen på onsdag.
korta fick stanna vid alla rödljus idag så trots 41,5 i snitt sista två milen blev det ”bara” 39 på hela.

Senast ändrad:
Var bra tempo i korta idag. Många som bidrog. Lyckades själv cykla rakt in i en av de 15 000 hål/gropar som finns längs Flatenvägen, med årets första punka som resultat. Med de hastigheter vi har där i backen nerför så är det allt annat än optimalt från ett säkerhetsperspektiv att vägen ser ut som ett slagfält ur WW2.

Vi är redan några som felanmält detta till Stockholms stad men är väl alltid bättre om flera gör det (och ja, jag är medveten om pågående kaoset med gång/cykelvägen, men man kan ju alltid hoppas).

ps. MORNINGSPINS-rutten ute på djurgården har haft liknande problem, tills någon anmälde och tre dagar senare var hålen/groparna fixade.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Var bra tempo i korta idag. Många som bidrog. Lyckades själv cykla rakt in i en av de 15 000 hål/gropar som finns längs Flatenvägen, med årets första punka som resultat. Med de hastigheter vi har där i backen nerför så är det allt annat än optimalt från ett säkerhetsperspektiv att vägen ser ut som ett slagfält ur WW2.

Vi är redan några som felanmält detta till Stockholms stad men är väl alltid bättre om flera gör det (och ja, jag är medveten om pågående kaoset med gång/cykelvägen, men man kan ju alltid hoppas).

ps. MORNINGSPINS-rutten ute på djurgården har haft liknande problem, tills någon anmälde och tre dagar senare var hålen/groparna fixade.
Flatenvägen går väl genom Tyresö kommun?

EDIT: Glöm det där. My bad, borte inte vara så trött...
EDIT2: Har anmält

Senast ändrad:

Spindelbenen

Aktiv medlem
Jag har också varit med om jobbiga möten längs Sicklapromenaden.
Mitt förslag är att göra om CX-segmentet så det börjar efter avtaget höger.
Måste kanske gå på remiss men helt lyckat är inte start och mål vid träbron.
Nej det är inte helt lyckat. Vid 0600 är det mer ok men vid 0700 är ju halva Sickla ute och går. Förra veckan höll jag ut vänster ca 80 m innan träbron på vägen tillbaka på grund av att det gick några tjejer på högersidan. Hörde först några som skrek och sen bara flög om mig. Det berodde säkert på att jag var superlångsam men att köra så snabbt som de gjorde just där med så många ute kändes faktiskt rätt puckat.

Stumpy

Aktiv medlem
Gick fort i grp 2 idag. Hade vi inte fastnat bakom en buss i Pungpinan kunde vi kanske hotat KOMet. Hade trots det 40,5 km/h i snitt på segmentet. Fick täppa 10-20 meters lucka innan Älta när det spruckit framför och hade inte återhämtat mig förrän efter Grustagsbacken. Hade inte en sportmössa att hjälpa till med dragjobbet. Slitigt då, skönt nu efter frulle och dusch.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Pelotonoskulden tagen men känndes mer som brutal v-täckt :)
Skämt å sido så visste jag om att det skulle bli totalförnedring frågan var bara hur tidigt :)
Efter rödljuset vid Forum på uppvärmningen skrek astmalungorna NEJ NEJ så vart liten lucka, hade dock bara 15 m ner mot rödljuset vid saltsjöbadsleden men fick rött.
Har nu lärt mig att jag skulle väntat in gruppen i de krokarna men trampade glatt på.
Fick lite draghjälp från Ektorp-Helllas där min draghjälp hakade på långgruppen som vackert for förbi. Kapade lite i Älta annars hade jag väl fortfarande varit ute å trampat.
Kul och på´t igen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer