[LVG] Le Peloton - Levererar enligt reklamen

För den som är intresserad så visar bilden vad som krävdes i effekt idag för att sitta med högt upp, vara med på de små utbrytningar som blev och vara lite solo längst fram då och då.
Här är min snabbaste runda, 48:3X. Undvek allt som liknade GP-cykling i ett års tid efter en olycka och är smidig som en lastbil just nu.

Xert peloton.jpg

Stumpy

Aktiv medlem
@zodah: Hörde hur det smällde till och såg dig vika åt sidan. Tråkigt med hjulet, men det brukar dyka upp sådana på K&S då och då.
Liten G2 idag på 15 personer och utan många av de som brukar hålla farten uppe. Trots det 38 i snitt. Kunde ta några fler förningar än normalt och fick en fin resa mot spurten där jag kunde trycka mina 10 sekunder och plocka skylten.

zodah

Aktiv medlem
Shut up legs! Do what I tell you. : -)

@Stumpy ja, jag kollar redan.. kommer säkert upp ngt, kan ju tänka mig tub och dessutom med fälgbroms så jag har hoppet uppe än så länge.
@Fjärdebrunn såg dig i klungan när jag fixade punkan, då var du med bra.

papplo

Medlem
Låg bakom @zodah i backen och hörde smällen loud and clear! Skönt att du höll dig stabil i farten och undvek vurpa och dyl...
Rundan kändes hyfsat snabb, men klockar in den på 44:03 på strava. Konstigt, antar att det gick alldeles för långsamt i de långsamma sektionerna...

Peth

Aktiv medlem
Kör sommartid i Bollnäs nu. Fyra dök upp kl 07:00. Finbesök genom Håkan från Fredrikshof – han kunde trampa han!

Blev trött i benen idag också.

zodah

Aktiv medlem
Sista svängom innan semestern och det blev en av de bättre. Bra fart och flera dragvilliga. Var framme i täten många ggr.
Spurten var jag chanslös på, hade dragit ett par gånger på Flatenvägen så det fanns inte särskilt mkt torrt krut kvar.

Mina gamla trogna Fulcrum R3 fick bekänna färg än en gång. Får nog erkänna att det inte kändes som särskilt stor skillnad mot 60 mm kolfiber-hjul.
Men mest minnesvärt var ändå herrn som gick i soloutbrytning i Hellasbacken och höll ut ända till målrakan. Det var starkt.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Stack ut med G1. Kändes ok. Lugnt ut till Fiskis och fartökning i andra backen. Åkte av i fartökningen genom Duvnäs. Solo till Hellas varifrån jag kunde köra partempo resten av loopen med Jocke. 38 km/h i snitt på segmentet trots 2/3 solo eller i par blev plåster på kränkt gubbe. Fullt med folk hos Kalle (klättrar berg). Tack för idag, det var kul.

Stumpy

Aktiv medlem
Bronsmedalj på officiella G2-segmentet för mig idag med 39,7 i snitt, så det gick hyffsat fort trots några nedsaktningar för rödljus. Satt illa till inför spurten, men lyckades gneta mig till en femteplats. Nu tar vi semester.

Edit: Det körs tydligen Morgonchock i Malmö trots Corona, så det blir förhoppningsvis lite syrabad nästa fredag också.

Senast ändrad:

Lejon

Aktiv medlem
Kul idag också om än med lite färre starka än förra fredagen. Fick värsta uppdraget fram mot Enskededals-skylten så den blev väldigt lättknipen.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer