LVG på Muskö

LVG på Muskö
Kamrater,

Är utslängd ur hemmet några timmar på lördag. Tänkte ta bilen över till Muskö och parkera den där för att sedan köra en LVG-runda.

Frågor:

1) Hur är trafiken och vägarna?
2) Tips på bra runda på en 5-8 mil?
3) Tips på var man kan parkera?
4) Bra fikastopp?

Tackar på förhand.

glitch

Aktiv medlem
LVG på Muskö
Trafiken är lugn, vägarna är väl helt okej men finns en del potthål och skutt som sig bör på svensk landsväg.
Fikastopp? Vet inte om det finns mycket mer än lanthandeln eller Muskö sjökrog.
Gällande vägar finns det ju inte dömycket att välja på. Typ parkera efter tunneln cykla längst ut och tillbaka.

LVG på Muskö
glitch sa:
Trafiken är lugn, vägarna är väl helt okej men finns en del potthål och skutt som sig bör på svensk landsväg.
Fikastopp? Vet inte om det finns mycket mer än lanthandeln eller Muskö sjökrog.
Gällande vägar finns det ju inte dömycket att välja på. Typ parkera efter tunneln cykla längst ut och tillbaka.

Topp. Är det mer värt att ta med hårdsvansen ut och leta upp skogsslingor?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
LVG på Muskö
Det finns fina stigar som man får knyt ihop med grus och asfalt, det finns en aktiv idrottsförening på Muskö med många cyklister.

Finns något turtips här också!

Definitivt MTB före landsväg.

JockeP

Aktiv medlem
LVG på Muskö
Enklast och roligast är nog att ts tar med sig sin stigpiskare, kör upp till spårcentralen vid gamla hockeyrinken = ut ur tunneln, vänster. Hela vägen fram och förbi Ludvigbergs herrgård. Höger i T-korsningen. Upp till bygdegården och direkt vänster efter det.
Spårcentralen innehåller 5 spårlängder. Att köra allihopa i följd är en Muskö All-in, något som tar runt 2 tim beroende på underlag och dagsform.

Senast ändrad:
LVG på Muskö
JockeP sa:
Enklast och roligast är nog att ts tar med sig sin stigpiskare, kör upp till spårcentralen vid gamla hockeyrinken = ut ur tunneln, vänster. Hela vägen fram och förbi Ludvigbergs herrgård. Höger i T-korsningen. Upp till bygdegården och direkt vänster efter det.
Spårcentralen innehåller 5 spårlängder. Att köra allihopa i följd är en Muskö All-in, något som tar runt 2 tim beroende på underlag och dagsform.

Jag har en hårdsvans. Inte direkt en stigpiskare. Hur stökigt är det?

JockeP

Aktiv medlem
LVG på Muskö
Det går bra med hardtail. Det var det jag menade.
Det är mera långloppsterräng än Sickla-treduro. Inga speciella svårigheter. Lite väl blött på ett ställe längs de två långa men det går att cykla runt.

Grusha

Medlem
LVG på Muskö
Är uppvuxen där ute.
Vet inte om jag direkt skulle cykla lvg för att få mil där ute. Men om du vill göra det, Börja vid tunneln sen sikta på bruket. Antingen via kyrkan eller om du inte är rädd för grusväg så svänga in på Bakomvägen. Så du kommer ut vid arbottna. Sen från bruket skulle jag cykla ut till Hyttan. Sen tillbaka till tunneln. Tyvärr tror jag inte att det blir så många mil dock.

Fika är det nog bara sjökrogen vid mickrumsbrygga som kan hjälpa dig med om inte gårdsfiket på arbottna är öppet.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer