[LVG] VM 2021 i Flandern

zodah

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Jag VPN:ade mig till Storbritannien och loggade in på eurosportplayer men VM dök inte upp ändå. Vad gör jag fel?

gustavgo

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Man kan inte annat än bli lite skadeglad när Balsamo kniper segern mitt framför ögon på ett urstarkt Nederländerna på hemmaplan.

gustavgo

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Tror det kommer bli stenhårt sista 100km; Och inte fler än 5-10 st kvar på slutet.
Hoppas Mvdp har hittat formen efter skadan i OS. Då kan det bli en episk kamp med WvA sista milen
Inne på samma spår, tror blir mer klassiker-liknande med mindre grupper. Herrarnas är ju 120km längre och inget lag som är lika dominant som nederländskorna idag som stängde ner allt idag för att få till en sprint med Voss.

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Det kan man kanske om man vill. Men de brittiska kommentatorerna tillför mycket. Bäckstedt är med bla.
De svenska är dessvärre riktigt dåliga
Tvivlar jag faktiskt inte en sekund på. Men vill man inte hålla på med en vpn är ändå hälften av de svenska är helt okej 😀

Otippad vinnare, trodde verkligen NL skulle kamma hem förstaplatsen.

thomaslundstrom

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
[…] inget lag som är lika dominant som nederländskorna idag som stängde ner allt idag för att få till en sprint med Voss.

Vi såg inte samma rejs? Nederländskorna gjorde ju inte något annat än försökte gå loss. Italien, Tyskland, Belgien mfl körde defensivt och täppte alla som försökte gå loss…

Den enda som var lika aggressiv som NL var Niewadoma (stavning?) som körde på rätt bra de sista stigningarna i Leuwen-loopen.

Bra spurtat av italienskan! 🥳

gustavgo

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Vi såg inte samma rejs? Nederländskorna gjorde ju inte något annat än försökte gå loss.
Visst attackerade de, men det kändes mer för att trötta ut övriga lag än för att åstadkomma en utbrytning. Så fort de fick med något så ville de inte köra utan satte sig på rulle. De var i stort numerisk övertag så kanske en vettig strategi... Hade de varit villiga att jobba tror jag nog van Vleuten eller van Djik kunnat fixat en utbrytning som höll till mål.

GoranS

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Så, en belgare, en holländare, en dansk, en italienare och en fransman nämnda. Hur ser det ut för Storbritannien, Spanien och Tyskland, har de några som kan blanda dig i leken?

Marcusorca

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Så, en belgare, en holländare, en dansk, en italienare och en fransman nämnda. Hur ser det ut för Storbritannien, Spanien och Tyskland, har de några som kan blanda dig i leken?
Valgren visade ju storform förra helgen och Cort Nilsen var ju het på vueltan så danskarna kan nog bli farliga
Evenepoel BEL
Pogacar och Roglic SLO
Pidcock GBR
Hirchi SWI
Almeida POR
och Sagan ska man väl aldrig räkna bort

GoranS

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Valgren visade ju storform förra helgen och Cort Nilsen var ju het på vueltan så danskarna kan nog bli farliga
Evenepoel BEL
Pogacar och Roglic SLO
Pidcock GBR
Hirchi SWI
Almeida POR
och Sagan ska man väl aldrig räkna bort
Hur rask är Evenepoel i en spurt?

Efter att ha sett banan igår känns det som det måste till att några av de stora nationerna ska klanta sig om en åkare ska kunna gå solo in i mål. Mindre grupp med rimlig nationsmässig sammansättning eller lite större grupp tycker jag känns som troligare scenarion.

ooms

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Hur rask är Evenepoel i en spurt?

Efter att ha sett banan igår känns det som det måste till att några av de stora nationerna ska klanta sig om en åkare ska kunna gå solo in i mål. Mindre grupp med rimlig nationsmässig sammansättning eller lite större grupp tycker jag känns som troligare scenarion.
Han var chanslös mot Colbrelli i EM för ett par veckor sedan.

GoranS

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Han var chanslös mot Colbrelli i EM för ett par veckor sedan.
Jo, men Colbrelli är ju relativt rask. Brukar väl vara med i klungspurter. Det jag funderar på är om E har en chans i en mindre grupp med måttligt raska typer eller om han mer eller mindre är tvungen att gå solo för att ha rimlig chans till vinst.

Mats65

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Jo, men Colbrelli är ju relativt rask. Brukar väl vara med i klungspurter. Det jag funderar på är om E har en chans i en mindre grupp med måttligt raska typer eller om han mer eller mindre är tvungen att gå solo för att ha rimlig chans till vinst.
Belgarna säger sig satsa allt på WvA. Evenepoel kommer ha en hjälpryttarroll.
Sen om han håller sig till den taktiken vet man ju inte. Fast jag tror han får svårt i en spurt mot de flesta.

Marcusorca

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Tror Belgarna kan skicka iväg Evenepoel i en utbrytning och eftersom alla vet hur stark han är kommer det bli bra fart i loppet och man vill nog inte ge honom för mycket utrymme.
Då kan WvA sitta och mysa i klungan till det ska avgöras

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer