[LVG] VM 2021 i Flandern

Poxeman

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Tror Belgarna kan skicka iväg Evenepoel i en utbrytning och eftersom alla vet hur stark han är kommer det bli bra fart i loppet och man vill nog inte ge honom för mycket utrymme.
Då kan WvA sitta och mysa i klungan till det ska avgöras
Snyggt där!
Evenepoel blir nationalhjälte idag om de vinner, kastad till kannibalen om det skiter sig.

Bornlikethis

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Klart wva har benen, däremot suger deras taktik och Alaphilipe kör ju sjukt smart.
Fattar inte, varför bränner de Remco mm för att kontrollera läget med 80k kvar? Känns som en repris från damernas igår.

Nu maskar Stuyven och van Baarle för att få tillbaka WvA och MVDP känns det som. Guldläge för Alaphilippe även om han ser rejält körd ut

InlineOla

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Grymt kört av Alaphilippe, 3 stenhårda attacker inom nån minut o till slut kunde ingen gå med o när luckan väl va ett faktum hamna "fel folk" i grupp 2. WvA + någon annan kunde nog dragit ikapp det men blev bakbunden med Stuyven i gruppen framför.

Spindelbenen

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Stod vid Smeysberg (och körde upp en gång efteråt) hela dagen och satan i helsefyr vilken hastighet snubbarna har uppför alltså. Jag höll nästan på att avlida när jag hojade upp en gång.. Visserligen med Vans och landsvägspedaler så jag inte kunde nyttja mina 170w jag har i tröskel, men ändå...

Hyfsad skön stämning när publiken går helt bananas med motorsågar och hela fadderutten...

gustavgo

Aktiv medlem
[LVG] VM 2021 i Flandern
Riktigt bra kört av Julien!
Synd att Wout satt och väntade på att andra skulle göra jobbet.

Tyckte han gjorde mycket jobb men så bra är han inte att han kan täcka varenda attack i 40km. Det är nackdelen att vara storfavorit, alla förväntar sig att han ska göra jobbet. Alaphilippe utnyttjar detta brilliant i år igen. Hatten av!

Belgien gör lite för mycket jobb i fronten idag. Frågan är om de hade haft större chans om de sparat Remco till slutet.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer