Man vet man tänker lite för mycket på cyklar när...

katten

Aktiv medlem
Jag har kör sport contact på pendlarhojen på sommaren och hakkapeliitta på vintern. Det blev samma på bilen... Men hur skall jag göra nu när vi har Michelin på bilen, behöver jag byta på cykeln?

/A

Bengt-re

Aktiv medlem
katten sa:
Jag har kör sport contact på pendlarhojen på sommaren och hakkapeliitta på vintern. Det blev samma på bilen... Men hur skall jag göra nu när vi har Michelin på bilen, behöver jag byta på cykeln?

/A
Ja

Max_max

Medlem
...hjärnan planerar de bästa cykelbanorna till förlossningen och medvetandet hinner ikapp och säger att man ska ha med flickvännen också.

32rcett

Ny medlem
OlaDanskavägen sa:
Det var ett tag sen jag hängde här och ser det som ett friskhetstecken att jag inte förstår på vilket sätt den först bilden är cykelrelaterad.

Men kul att vara tillbaka. Snart är jag fast. ha haha
Var det så länge så du missat hela 29er hetsen? Jag menar efter det kom Fatbikes Upsidedown-gaffeln monsterbike och 27,5er osv ffs! =)

katten

Aktiv medlem
Jag hajade till när vi var på helg i Kivik och köpte äppelcider. Blev glad när jag såg sadel i butik - blev besviken då hjärnan gjorde en ny analys av läget.

Bilagor

larsaw

Aktiv medlem
katten sa:
Jag hajade till när vi var på helg i Kivik och köpte äppelcider. Blev glad när jag såg sadel i butik - blev besviken då hjärnan gjorde en ny analys av läget.
Hahaha! Gjorde exakt samma analys av din bild!

Bullabus

Ny medlem
katten sa:

/A
Nej, finns vit däckpenna att märka om däcken med. Skriv Schwalbe Ice spiker på bildäcken så har du syndernas förlåtelse

dnleriksson

Aktiv medlem
Tog en runda med ht'n när jag skulle handla och orkade inte byta hjul så jag slirade runt med Ikon i leran. När jag kommer in i butiken efter möts jag av det här!

IMG_20171101_201937_959.jpg

Jeppe_E

Aktiv medlem
När man flinar lite i färgaffären efter att ha valt färg efter namnet

1F380FCD-E0A4-4D20-B388-2D7384416C65.jpeg

Mystical Roubaix

Arsozath

Aktiv medlem
När man bygger ihop en ny dator under mellandagsrean samt bryter upp ett golv för att kunna dra en nätverkskabel från övervåningen till källaren för att i sin tur kunna sätta upp en router till så jag får trådat (samt bättre wifi i källare och nedervåning) internet till källaren. Allt detta för att kunna testa zwift.
Tog bara 10 dagar att få ihop allt.
Annars mår jag bra...

Vernersson

Aktiv medlem
Arsozath sa:
När man bygger ihop en ny dator under mellandagsrean samt bryter upp ett golv för att kunna dra en nätverkskabel från övervåningen till källaren för att i sin tur kunna sätta upp en router till så jag får trådat (samt bättre wifi i källare och nedervåning) internet till källaren. Allt detta för att kunna testa zwift.
Annars mår jag bra...
ASGARV!!
Själv höjde jag mitt mobila bredband från 20 till 40GB för att inte gå "datatorsk" när jag kollar netflix under trainerpassen ;-)

Arsozath

Aktiv medlem
Vernersson sa:
Arsozath sa:
Annars mår jag bra...
ASGARV!!
Själv höjde jag mitt mobila bredband från 20 till 40GB för att inte gå "datatorsk" när jag kollar netflix under trainerpassen ;-)
Det ironiska är att min gamla dator kraschade ihop dagen efter den nya blev klar, men den nya ska ju stå där nere i "mysrummet" så nu flyttade jag htpc till kontoret och Chromecasten jag köpt till morsan får sitta kvar i TVn och så får jag köpa en ny till henne.
Lite rörigt...

katten

Aktiv medlem
Tillbaka till trådstarten och tvättstugor. Jag upptäckte hemma att jag köpt strykbrädesöverdrag med kjedjemönster. Min hjärna arbetar omedvetet.

/A

Bilagor

Cyklot B

Medlem
… när det är vår i luften och man ändå inte tänker på runda mjuka kullar, utan branta höga berg.

Skarmavbild2018-04-23kl.23.57.02.jpg

N_sandstrom

Aktiv medlem
Överhört på kontoret:

"Han byter headset, och så fungerar det. Det har hänt 10 gånger nu, så han borde lära sig"

Jag undrar hur tusan man kan ha sådana problem med att få gaffeln att sitta på plats. Sedan inser jag att det nog handlar om telefonmöten..

Min man pratade om utländsk politik i typ 30 min. Jag log och nickade. Under tiden gick jag igenom senaste cykelturen i skogen; alla backar, kurvor, stenar, rötter; hur jag borde ha gjort si och så, det jag hade lyckats bra med och planerade inför nästa helg.
Jag kommer inte ihåg ETT ENDA ORD av hela samtalet.
Skäms (lite...)

MagnusA

Ny medlem
Man får höra att det finns en serie på Netflix som heter Happy, och undrar om det handlar om ett cykelforum? ;-)

dnleriksson

Aktiv medlem
Oj, en dubbel på regnumret! Dottern undrade varför jag måste pausa hennes program för att fota ?

20180516_183541.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer