Man vet man tänker lite för mycket på cyklar när...

CW

Aktiv medlem
... När man gör Strava-rutter för skojs skull när man har tråkigt.

Peth

Aktiv medlem
När ett av företagen i samma hus som mitt jobb heter BRM, och man tänker att ”schyst, de måste verkligen gilla att cykla långt”.

Tomcaten

Aktiv medlem
När chefen skäller på en för man googlat för mycket på cyklar/cykeldelar(gått igenom webb-hist.)

Den här sågs för övrigt från tåget på väg ner till Frankrike ... men det var nog inte en cykelaffär.

IMG_20180607_184106.jpg

Skogsgubben

Aktiv medlem
Man var att man hänger för mycket på happy när dotterns nya sandaler ger skumma associationer...
20180908_212057.jpg

Bele

Aktiv medlem
Var det inte i den här tråden som Glitch(?) hade fångat ett moln som såg ut som en sadel? Skummade, men hittade inte bilden (däremot mycket annat roligt). Bara själva frågeställningen visar på viss obalans ;-)

Peth

Aktiv medlem
... bussen som ligger framför en på hempendlingen har regnumret EPO071, och man tänker att ”tja, det är ju rimligt”.

Beagleboy

Aktiv medlem
..man plötsligt är klarvaken, stirrar i taket och inser att den där Iteran med vänsterdriven navväxel och fotbroms bara var en dröm.

nisseson

Aktiv medlem
Meta. Jag tänkte först "ja det där med Watt kopplar man ju konstant till cyklingen" innan jag såg den andra kopplingen.

Cyklot B

Medlem
När man förväxlar vårfåglarnas kvitter med klickandet från ett frihjul.

Det lät faktiskt väldigt likt. :-/

WSMC

Aktiv medlem
När man är i mataffären och ser en äldre dam med cykelhjälm(vi ska inte gå in närmare på personer som går och handlar utan att ta av sig hjälmen) på samt ett par solglasögon, och man precis hinner hejda sig innan följande konversation hinner utspela sig:

-Förlåt, du kanske hade lite bråttom i morse men skalmarna på glasögonen sitter innanför hjälmremmen.
-Va??
- Ja, alltså det ser mycket bättre ut om skalmarna sitter utanför...
- Känner jag dig??
- Förlåt, det var inte...
-VÄKTARE, HJÄLP!!

clnr

Aktiv medlem
Man blir glad av att se en påse fogmassa det första man gör när man kommer till jobbet!
Mapei.jpg

Jon

Aktiv medlem
[/quote]

blir mest brydd över att det plötsligt verkar OK at vara full på jobbet...[/quote]

Jag jobbar inte idag.

Valhalla_

Aktiv medlem
WSMC sa:
När man är i mataffären och ser en äldre dam med cykelhjälm(vi ska inte gå in närmare på personer som går och handlar utan att ta av sig hjälmen) på samt ett par solglasögon, och man precis hinner hejda sig innan följande konversation hinner utspela sig:

-Förlåt, du kanske hade lite bråttom i morse men skalmarna på glasögonen sitter innanför hjälmremmen.
-Va??
- Ja, alltså det ser mycket bättre ut om skalmarna sitter utanför...
- Känner jag dig??
- Förlåt, det var inte...
-VÄKTARE, HJÄLP!!
Har man vuxenblöja på så är skalmarna ens minsta utseendemässiga problem. ?

nisseson

Aktiv medlem
Angående skalmar och remmar så var jag tidigare lite lätt (på skämt) skalmpolis, tills jag köpte en Specialized Prevail. Där sitter remmarna så pass långt ut att jag själv behövde ha skalmarna på insidan...

https://www.roadbikereview.com/reviews/specialized-s-works-prevail-ii-eview/prevail6

Har varit lite mindre skalmpolis sen dess... :-) (Efter att Prevailen offrat sig för att rädda hjärna och skallben kör jag nu med en Giro Aether och ordningen är återställd. Dock är hjälmbäraren något mer ödmjuk nu.)

qma

Aktiv medlem
Cyklot B sa:
När man förväxlar vårfåglarnas kvitter med klickandet från ett frihjul.

Det lät faktiskt väldigt likt. :-/
Haha! Jag har stått och tänkt vad är det för ett rostigt härke som nån cyklar på utanför, sen insett att det är björktrast som väsnas.

Paco

Aktiv medlem
....man åker till jobbet i ett par gamla 5:10 istället för jobbskorna?

C4B7B3C7-6AE5-4485-9D50-649B200DB379.jpeg

Paco

Aktiv medlem
...man nickar gillande för sig själv när man ser den skönt flacka gaffelvinkeln på en cykel på en skylt...
20190918_141107.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer