Matt lack/vax på skrapat kolfiber?

AX3L

Aktiv medlem
Vax av något slag. Sen skulle jag köpa crank boots med tillhörande såna skydd för mitten av veven, eventuellt i nån färg.

kroem

Aktiv medlem
Vet att det säkert är överprisat som fan, men skulle Morgan Blue Carbon Polish funka, eller MucOff Miracle Shine funka?

d_anders

Aktiv medlem
Det ska visst finnas vax med extra bra uv-skydd. Jag körde med första bästa vax på hela ramen utan problem. Sen ledsnade jag på det och nöjde mig med att polera lite med autosol och lämna det så.

Jensen

Aktiv medlem
Det ska visst finnas vax med extra bra uv-skydd. Jag körde med första bästa vax på hela ramen utan problem. Sen ledsnade jag på det och nöjde mig med att polera lite med autosol och lämna det så.
det är ju inte så att den imploderar med vanligt vax. Men över tid kommer ju resinet som håller kolfibern skadas. Men det sker ju inte på en dag

d_anders

Aktiv medlem
Det brukar sägas det, jag märkte aldrig av det. Epoxin ändrar säkert färg lite, men synd det på en dammig yta med mörk kolfiberväv bakom?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer