Matt vs glatt lack

Hek

Medlem
Matt vs glatt lack
Har en hoj med matt lack (5 år gammal, kona) och en med glatt lack (2020, santa cruz). Tänker att lackkvaliteten mellan dessa märken borde vara jämbördiga. Och min känsla är att lacken på den gamla hojen verkar hålla snäppet bättre rent allmänt. Kan inte se att Konan har några avflagningar alls, medans jag kan se nått märke på den nya.

Tror ni att det kan stämma? Vet ej vad jag föredrar rent estetiskt men om det är så att matt lack är mer funktionellt så är det kanske det man ska sikta på framöver.

Miracle

Aktiv medlem
Matt vs glatt lack
Blank är bättre, kan jag tycka, för det kan man vaxa med ett lämpligt bilvax av hög kvalité. Då rinner smutsen av när man spolar av efter varje tur. Å är det riktigt skitigt blir det som nytt med lite bilshampo. (y)

Frid!

Fundadores

Aktiv medlem
Matt vs glatt lack
Känns som det är individuellt. Min Trek fuel ex har partier med både blank och matt yta. Ser ingen skillnad i kvalitet.

Hek

Medlem
Matt vs glatt lack
Bilbranschen visst, men cykelbranchen? :) Känns 50/50 bland hojar. Vet inte om märken syns, men blåa är 2 mån gammal, har en del avflagningar. Men kan ju ha att göra med andra grejer, nya krav på nya miljölacker kanske.
48EC06A5-B844-40DC-9A5F-767573A17E07.jpeg
1AF6C3ED-DF27-4F86-ACF5-CA23CEA27C44.jpeg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer