Max på styrröret?

Tomcaten

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Det är idag ca en knytnäve tjockt och jag kan inte banta av mer för styrets åtråvärda position. Men jag är rädd för att ha sönder något eftersom häveffekten blir duktig nu på delarna vid eventuell krasch fast som jag har lovat sluta med.

Bilagor

marr

Moderator
Forumvärd
Max på styrröret?
Rockshox har haft nån spec på max 30mm under stam har jag för mig. Minns inte var jag läste det. Men jag hade undvikit att ha mer än så.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Ett bmx-styre kanske.

Jag tror iof inte det är några problem men t ex Intends övre styrlager hade nog gjort lite nytta här.

Tomcaten

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Mini_me tog hänsyn till detta sedan körde vi. Men sedan smög jag på en till spacer för det kändes efter en tid som för lågt fram i fören.
Och styret är redan 38 men häromdagen tror jag att jag kom på det och det stavas Stam. Men här får jag söka efter något brant fanskap men det tror jag nu är lösningen.

Tomcaten

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Svårt att förutse denna mindre kris och när Megan hade bra egenskaper på andra områden blev köpet ändå berättigat för det är svårt om inte omöjligt att bli 100% nöjd.

En till sak för att "höja" styret är att byta till en kortare dämpare och det är något som jag har tänkt att göra ändå och snart dessutom.

MP3-Sthlm

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Du får posta en bild på hela cykeln när du är klar med den. Kanske en tävling om vi kan gissa vad det var för cykel innan du började. ;)

Tomcaten

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Nej. Och det är ett evigt fram o tillbaka. Vet inte hur mycket pengar jag lagt ner på min E-klass för att få den att sjunga "rätt" men jag vet en sak, det är kul under resans gång=)

Valhalla_

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Något är fel... Sadeln blir inte låg nog och styret blir inte högt nog. Större ram skulle knappast lösa detta. Ingen ram skulle lösa detta.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Edman sa:
hm sa:
Tomcaten sa:
Edman sa:
Ett sådant här?
70mm rise, har ett sånt själv.

What?
What vad ?
Ööh, visade bara ett högre styre...
Fotot funkar inte, förmodar det bidrar till förvirringen.

Valhalla_ sa:
Något är fel... Sadeln blir inte låg nog och styret blir inte högt nog. Större ram skulle knappast lösa detta. Ingen ram skulle lösa detta.
Måttbeställt är nog det enda som kommer lösa dessa märkliga önskemål.

Berk

Aktiv medlem
Max på styrröret?
Men geometri på moderna är MTB är lite konstigt. Från S till XL växer stack ofta med bara 5%, medan cyklister kan vara mer än 20% längre. Man kan kompensera lite med riserstyre, men inte hela 15%. När alla kör 40 eller 50 mm stam finns ingen utrymme där heller.
Vet inte hur lång TS är.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer