[Mek] Kullager till Campa UltraTorque?

MickeS

Ny medlem
Är det nån som sitter med kunskapen om dimensionerna på lagren till Campas UT-vevparti?
Ett är väl pressat på axeln, hur lossar man dem lättast? Nån som sett nån mekguide för detta?

Skall byta lager i hjulen och tänkte passa på att ta vevpartiet samtidigt...

rogart

Aktiv medlem
Det enda ställe som jag sett som har lager till campa är <http://www.enduroforkseals.com/id180.html> .Om du mäter upp lagren så kan man säkert köpa liknande lager hos nån som säljer kullager.

hakanf

Aktiv medlem
ska du ändå byta lagret är det bara att knacka loss det mha en skruvmejsel och gummiklubba... När du ska montera nya får du dock vara lite försiktigare...

cerro

Aktiv medlem
Är väl bara att plocka loss och mäta, eller ta med dit du ska köpa lager. Simpelt att byta iaf. Köpte nya till mitt Veloce UT jag hade hos min lbs. var ifrån ceramicspeed.

MickeS

Ny medlem
Jaja, plocka loss och mäta funkar ju om de är slut och jag kan vara utan cykel x antal dagar:)
Vill ju veta exakta mått i förväg så jag kan beställa i lugn och ro.

Kommer jag åt att mäta lagren på axlarna med ett veckosjömått?

MickeS

Ny medlem
Inte på mina - kollade det innan jag monterade vevpartiet, beredd att skriva upp den infon.

Leta.se fick mig in på ett annat forum och där hittade jag:
"For those that need to know, the bearing designation is 6805. Normally these bearings are 25 x 37 x 7 mm, but it seems the "thin" variant, 25 x 37 x 6 mm is preferred for the Ultra Torque application. VXB Bearings carries a hybrid model that I settled on for $49.00 each."

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer