Mekställ till enbart tvätt

eckexd

Ny medlem
Hej är ute efter ett mekställ för underlättning av tvätt duger dom billiga alt till det tror ni?

Kan ni rekommendera något 500-1000kr

/Erik

Setter

Medlem
Jag hänger cykeln i sadeln på ett vädringställ när jag tvättar den. Funkar kanon. Kostar inte många kronor på typ Rusta.

Snuten

Aktiv medlem
Jula har väl ett sådant man använder som skyltställ i butiker. Som ett centralstöd man klämmer på ömse sidor om bakaxeln. Vet inget om kvaliten dock. Tänkte kolla på det när jag får tillfälle.

Hep

Aktiv medlem
Om de billiga duger kan jag inte svara på. Men om man som jag fläskar på med ett lite dyrare från Parktool så får man ett snyggt blått och stadigt ställ med skruvar som rostar rätt aggressivt om man blöter ned dem. Ingen bra idé att ha just ett sådant till tvätt.

rizzlan

Ny medlem
Conrad har lidls ställ för 500kr, men tror det är cykelveckor på Lidl nu. Prisvärt ställ om inte annat. Prova inte badkaret, tog fan längre tid att göra rent där ;D

eckexd

Ny medlem
rizzlan skrev:
-------------------------------------------------------
> Conrad har lidls ställ för 500kr, men tror det
> är cykelveckor på Lidl nu. Prisvärt ställ om
> inte annat. Prova inte badkaret, tog fan längre
> tid att göra rent där ;D

Går det att fästa lilla ställ i sadeln röret eller bara i ramen vi har nyss fått en lidl butik här i mora kanske finns hemma så man kan kolla

nikasp

Aktiv medlem
Kör också Park Tool. Kommer nog att byta till rostfria skruvar på det för det är förbenat enkelt att tvätta med hojen i stället.

Stumpy

Aktiv medlem
Har ett Park Tools PC9 för mek, men vill inte använda det för tvätt. Tidigare har jag använt displayställ, men det funkar inte på cyklarna med genomgående axel. Så, vad skall man ha? Sånt som går in i vevpartiet, eller något annat för bakhjulet? Var hittar man bra kvalle till bra pris?

mtbfredde

Medlem
Jag har spikat ihop ett ställ av några överblivna plankor, där jag klämmer ner bakhjulet. Funkar perfekt vid förvaring samt tvätt och är lätt att flytta runt. Kostnad uppskattningsvis 30 spänn

moros

Aktiv medlem
Jag har spikat ihop ett ställ av några överblivna plankor, där jag klämmer ner bakhjulet. Funkar perfekt vid förvaring samt tvätt och är lätt att flytta runt. Kostnad uppskattningsvis 30 spänn
Jag kör samma, nackdel är att man måste snickra ihop ett par olika för olika däckbredd.

nicjor

Medlem
Hej!
Julas mekställ har varit eller är på rea för 399. Cykeln sitter stadigt och bra. Inga problem att meka eller tvätta på den!
Mvh Nicklas
8FBC430B-2825-492C-87F8-A7CE04780F1C.jpeg

thomaslundstrom

Aktiv medlem
Hej!
Julas mekställ har varit eller är på rea för 399. Cykeln sitter stadigt och bra. Inga problem att meka eller tvätta på den!
Mvh NicklasVisa bilaga 410289
Psst! Du har gnuggat bort bl.a. hjul, gaffel och vevlager! Kolla i hinken om de inte ligger där, innan du häller ut vattnet i avloppet.

OnT: jag både tvättar och mekar med ett biltemaställ. Funkar ypperligt.

Freddie L

Aktiv medlem
Jag lutar cykeln mot altan, håller mig på gräsmattan.
Men till den årliga grovrengöringen (som förr kunde inträffa ett par tre gånger om året, nu kanske vart tredje år) när cykeln plockas isär helt och hållet, används föstås ett halvtrasigt 20-år gammalt Biltema-ställ eller ett nyanskaffat väggmonterat ställ.

ooms

Aktiv medlem
Om du har tur har din Lidl-butik fortf ställ kvar för 299kr. Fanns på tillfällig kampanj för nån vecka sedan, men verkar finnas kvar än i många butiker. I princip samma ställ som Julastället ovan. Funkar utmärkt. Att få upp cykeln i bra arbetshöjd är guld värt även vid tvätt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer