Mekställ

kjellon

Medlem
Mekställ
Hej på er, fått i uppdrag att kolla på mekställ till cykelverkstad.

Jag har stor vana att skruva med cykel hemmavid, dock utan ställ vilket är en helt ny värld för mig.
Om ni tänker proffisionellt användande av ställ, vad hade ni valt?

Är alltså inte nödvändigt ute efter mest "bang for the buck" utan ett ställ som levererar utan att krångla. Ska gärna gå att hänga lite tyngre hojjar(typiskt elcityhojjar) i det utan att saker och ting ger vika. Har ingen presige kring detta, kan handla på Biltema/Rusta/Lidl osv.. om det är det bästa ;-)

Har ni några idéer kring detta?

marr

Moderator
Forumvärd
Mekställ
Hej på er, fått i uppdrag att kolla på mekställ till cykelverkstad.

Jag har stor vana att skruva med cykel hemmavid, dock utan ställ vilket är en helt ny värld för mig.
Om ni tänker proffisionellt användande av ställ, vad hade ni valt?

Är alltså inte nödvändigt ute efter mest "bang for the buck" utan ett ställ som levererar utan att krångla. Ska gärna gå att hänga lite tyngre hojjar(typiskt elcityhojjar) i det utan att saker och ting ger vika. Har ingen presige kring detta, kan handla på Biltema/Rusta/Lidl osv.. om det är det bästa ;-)

Har ni några idéer kring detta?
Parktools dubbelställ på platta.

Stumpy

Aktiv medlem
Mekställ
Åååh! En PRS.33.2 vill man ju ha.

Om det är till en verkstad skulle jag se till så att det går att montera den fast i golv eller tak för stabilitet.

kjellon

Medlem
Mekställ
Grymt!
Stort tack!
Blir nog ett PRS 3.2-2, stället ska kunna flyttas då tanken är att man ska jobba i butik med dem.
Stor fördel om man kan skjuta in dem mot vägg för att få dem ur vägen när behov finns.

Topp