titta vad bra! tack för hjälpen
Grymt! Tack så mycket!Gammal fråga men hittade en bild, lös låspinne;
Visa bilaga 476103
Tackar! Jag ska försöka därInte nya vad jag vet, bästa är att fråga i forum o grupper om någon som samlar delar har kvar, har du fejan fråga i den här gruppen; https://www.facebook.com/groups/1863995783856350
Problemet är att man helst inte vill sabba färgen men annars håller jag med, värme är det som är effektivast.Värme. Funkar alltid (nästan..).
Testade att värma på ordentligt med värmepistol då nöp det bara fast ännu mer 😱😔Problemet är att man helst inte vill sabba färgen men annars håller jag med, värme är det som är effektivast.
I så fall testa att göra omvänt, kyl istället!Testade att värma på ordentligt med värmepistol då nöp det bara fast ännu mer 😱😔
Värmepistol förslår inte på långa vägar - det måste bli varmt på riktigt. Gasol är ganska okej mot färg ändå - håll munstycket en bit ifrån och värm lite längre.Testade att värma på ordentligt med värmepistol då nöp det bara fast ännu mer 😱😔
Ja, fan vad dum jag är. Den sitter ju i gaffeln! Suck. Hade lite otur när jag tänkte.Funkar inte med en styrstam, den sitter fast i gaffelröret och inte i ramen :)
Det är rätt gjort på bilden med kronan i skruvstädet.
Rostlösare funkar garanterat om man inte är för otålig, stammen sitter inte helt fast. Gaffelbenen är i tunt gods hela vägen upp så inget hävstångsrör där, helst skall man inte alls bända på dem.Ja, fan vad dum jag är. Den sitter ju i gaffeln! Suck. Hade lite otur när jag tänkte.
Men då hade jag gjort så här: Sätt styret i skruvstädet. Ta ett långt järnrör (har du inget, ring ett lokalt politiskt parti och fråga) och sätt det mellan gaffelbenen (så långt upp som möjligt där godset är kraftigt) och vrid. Du får en mycket bättre hävarm då än med bara styret.
Funkar inte det? Då återstår bara värme.
Tunt gods på en militärcykel?! You gotta be kidding. 😉Rostlösare funkar garanterat om man inte är för otålig, stammen sitter inte helt fast. Gaffelbenen är i tunt gods hela vägen upp så inget hävstångsrör där, helst skall man inte alls bända på dem.
Jag trodde det också när jag var liten men har sedan sågat itu ett par militärcyklar och det var faktiskt samma godstjocklek som andra standardcyklar.Tunt gods på en militärcykel?! You gotta be kidding. 😉
Skandal.Jag trodde det också när jag var liten men har sedan sågat itu ett par militärcyklar och det var faktiskt samma godstjocklek som andra standardcyklar.
Förlåt, men läste lite fel......Tunt gods på en militärcykel?! You gotta be kidding. 😉
Tricket är i vilket fall som helst att få en ordentlig hävarm. Jag har sett ett antal exempel på
rör i rör som har rostat ihop så mycket att inte en rostlösare i världen hjälper. Säger inte att det måste vara så med den här cykeln, men…
Om man är lagd åt det hållet (jag är det..) finns det en del material på YouTube som jämför olika penetrerande sprayer och så.
Loffe och Weiron. Repmånad?Förlåt, men läste lite fel......
När jag väl kom på det hade jag redan postat den här klassikern:
Visa bilaga 537735
Läste igen och undrade plötsligt varför du har sågat itu ett par militärcyklar.Jag trodde det också när jag var liten men har sedan sågat itu ett par militärcyklar och det var faktiskt samma godstjocklek som andra standardcyklar.
Stämmer bra!Loffe och Weiron. Repmånad?
Byggde om ramar och behövde rör.Läste igen och undrade plötsligt varför du har sågat itu ett par militärcyklar.
Stämmer bra!
Kan finnas här. De har mer än vad som syns på hemsidan.Hej!
tack för bilder från boken om m42. Renoverade nyss frambromsen .
’men jag behöver nya kullager både fram och bak.
’någon som vet var man får tag på reservdelar?
Det finns det! Jag hittade aldrig svaret på nätet så jag köpte mig fram till rätt backar, gick på andra försöket. J1045 som passar bl.a. flakmoppar funkar bra. De nya är gjutna så man får fila lite på en radie för att de ska gå in runt bulten ordentligt bara. Sen kanske jag kommer skimsa excentern för att de ska ta tidigare, får se vid provkörning.Någon som vet om det fortfarande finns bromsbackar till M42 framnavet?