Min gamla kompis...

Drosa

Aktiv medlem
Fan, jag gick precis över det strecket för ett par månaders sedan. Hur mycket långsammare kommer jag bli till sommaren? 😟

Pajas

Medlem
Det är skönt när man hittat en cykel som man trivs med..... min 2012 Eddy Merckx EMX-3 Med Dura-Ace ska jag ha tills jag dör....
Fast ett par lätta fina hjul vore inte fel att ha i reserv :)

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Bitter? Nej, men det är svårt att motivera inköp uppåt 100" för att cykla i solsken. Jag har några cyklar att välja på ändå.
De behöver inte vara årets modell.

HåkanC

Aktiv medlem
Skogling sa:
I mars är ramen 8 år. Mycket har hänt. Både på det personliga planet men även cykelmässigt. 5 olika hjul. 2 olika grupper. Många resor till Spanien.
Även jag har en cykel med ram från 2011 som är inne på abdra gruppen men inte riktigt lika många hjul, än åtminstone.
Tredje bakhjulet och andra framhjulet tror jag det är

ejma sa:
Snygg ram vars komponenter borde färgmatchas, dvs svart, vit och ett stänk rött. Färgglada vätskeflaskor går bort.
Jag har åtminstone färgmatchat flaskställen med ramen
Flaskstll_1.jpg

/Håkan

kais01

Aktiv medlem
jag tycker det ibland kan ge mer cred att cykla på något ’sämre’.

som när jag enellanåt tagit den här tvåväxlade 9,3 kg-saken på en klubbrunda. hänger med oväntat bra upp till en medelfart kring 35kmh.

enkelt sätt få ovationer bara på att ta sig fram:)
.

Bilagor

Hasse#7

Aktiv medlem
kais01 sa:

som när jag enellanåt tagit den här tvåväxlade 9,3 kg-saken på en klubbrunda. hänger med oväntat bra upp till en medelfart kring 35kmh.

.
Ja, snabbare än någon tror. Klinga för klunga. :)

NickPick

Aktiv medlem
kais01 sa:

.
Vissa är starkare än andra bevisligen.

Bengt-re

Aktiv medlem
kais01 sa:

.
Det har cyklats 20-mila brevets på brompton. Så visst tusan fungerar det!

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Eller moderaterna!

Har fått spontana kommentarer om tempot av lycragubbar vid några tillfällen när jag kört Brompton t.ex. upp för Skanstullsbron.

Blir lite så med två växlar, man får hålla den kadens som krävs..

Tob

Ny medlem
Mycket konstigt här på slutet.
Hade hoppats att denna sköna trådstart och hyllning till en fin cykel skulle mynna ut i att fler lade upp sköna bilder på sina gamla pärlor.

Skogling

Aktiv medlem
Det är ingen som hittills har noterat att jag långsamt förfinat och anpassat cykeln för mig...

I början hade jag en T3 ARX 110 6° och ett dyrt Ergosum Ltd med 93mm reach från samma tillverkare.

Nu mer sitter det ett Deda Zero 420mm i aluminium samt en Superleggero-stam 110 °.

Även en Superleggero-stolpe med mindre setback.

Jag sitter inte bara bättre utan det blev mycket snyggare med en stam som har samma vinkel som ramen. IMHO.

Details. I am so into that. 😏

Hasse#7

Aktiv medlem
Tob sa:
Hade hoppats att denna sköna trådstart och hyllning till en fin cykel skulle mynna ut i att fler lade upp sköna bilder på sina gamla pärlor.
Man förbrukar ju alldeles för lite Topz för att visa sin trotjänare här. 2014 Madone med mycket flygtid i kartong och hyfsat mycket km cyklade. Inga cykelbyten planerade. Duger mycket väl åt den som skall ha den. Högt älskad.

lundatok

Aktiv medlem
I december är ramen 11 månader. Mycket har hänt. Både på det personliga planet men även cykelmässigt. Samma hjul. Samma grupp. Många resor till Roslagen...

1.2019-08-251.14.11.15.jpg

Raggamuffin

Aktiv medlem
Min favorit är från 2013. Den rullar lite varje år och är den som varit utomlands mest. Har hunnit med 3 växelgrupper, 3 styre/stam och 5 par hjul. Nån evolution till blir det säkert innan den pensioneras på väggen.

Tob

Ny medlem
Skogling sa:
Tob sa:
Lite så. Men det är ju Happy. 😉
Så är det!
Väldigt fin Colnago du har. Hade jag inte fastnat för en annan italiensk skönhet från samma tidsera så hade jag kanske haft en likadan. 😁

Tob

Ny medlem
Hasse#7 sa:
Tob sa:
Man förbrukar ju alldeles för lite Topz för att visa sin trotjänare här. 2014 Madone med mycket flygtid i kartong och hyfsat mycket km cyklade. Inga cykelbyten planerade. Duger mycket väl åt den som skall ha den. Högt älskad.
Äh! Bara att visa. Vem bryr sig om att en gammal pärla ser använd ut? 😉

Skogling

Aktiv medlem
Tob sa:
Skogling sa:
Tob sa:
Lite så. Men det är ju Happy. 😉
Så är det!
Väldigt fin Colnago du har. Hade jag inte fastnat för en annan italiensk skönhet från samma tidsera så hade jag kanske haft en likadan. 😁

Visa?

ooms

Aktiv medlem
Snygg Trek, Hasse!
Men 2014 är ju egentligen bara barnet, min "nya" cykel är av 2015 års modell. Min gamla kompis är en sån här (har tyvärr ingen bild på min tillgänglig nu):
https://archive.trekbikes.com/se/sv/2005/trek/5000#/se/sv/2005/trek/5000/details
Trivdes riktigt bra på den, och har den fortf kvar. Cyklade på den från 2005 till 2015. Sista åren rullade den på Fulcrum Racing 1 med feta silvriga ekrar, gjorde sig riktigt bra på den. Hade funderingar på att uppgradera med ny grupp, men det blev ny cykel istället. Fast det är ju inte för sent än...

Senast ändrad:

Hasse#7

Aktiv medlem
Bengt-re sa:
Hasse#7 sa:
Bengt-re sa:
Du skall ju ha grönt på dig - det passar dig perfekt!
Maskeringsnät/kamouflage?
Nä, men tror att du haft grön tröja på dig de gånger jag sett dig irl. För mig är du långa killen med gröna tröjan.... 😉
Haha ok. Jag har mer än en tröja men det är nog sant att jag föredrar tröjor med lite eller obefintligt tryck när det är rando. Börjar jag inte träna mer snart och äta mindre behöver jag en större tröja också.

NickPick

Aktiv medlem
lundatok sa:
I december är ramen 11 månader. Mycket har hänt. Både på det personliga planet men även cykelmässigt. Samma hjul. Samma grupp. Många resor till Roslagen...
Huvudsaken är väl egentligen att du har flugit utomlands mycket för att nöjescykla med den. Tur Greta styr upp världen iaf.

Snygg!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer