Minska cykelstölderna - Designprojekt

Design1

Ny medlem
Hej! Vi är två tjejer som går Design 1 på Rudbeck gymnasium i Sollentuna som har i uppdrag att försöka få fler att cykla. Vi tror att en av anledningarna till att folk väljer att inte cykla är på grund av rädsla för att få sin cykel stulen. Därför har vi gjort en enkät för att få en förståelse över hur cykler har blivit stulna tidigare och hur vi utifrån det kan designa en produkt för att minska stölderna. Även om du inte fått din cykel stulen är vi tacksamma om du kan svara ändå.
https://docs.google.com/forms/d/e/1...nwaq3Kxk0B4JI1GnH3fTFdkg/viewform?usp=sf_link

Pugilism

Aktiv medlem
Hej! Vi är två tjejer som går Design 1 på Rudbeck gymnasium i Sollentuna som har i uppdrag att försöka få fler att cykla. Vi tror att en av anledningarna till att folk väljer att inte cykla är på grund av rädsla för att få sin cykel stulen. Därför har vi gjort en enkät för att få en förståelse över hur cykler har blivit stulna tidigare och hur vi utifrån det kan designa en produkt för att minska stölderna. Även om du inte fått din cykel stulen är vi tacksamma om du kan svara ändå.
https://docs.google.com/forms/d/e/1...nwaq3Kxk0B4JI1GnH3fTFdkg/viewform?usp=sf_link
Kul att ni har vill göra något åt detta. Försökte fylla i enkäten men då jag fått ett antal cyklar stulna genom åren fungerar den inte.

Förslag. Låt folk svara på senaste gången de blev av med en cykel.

Lycka till.

Joham

Aktiv medlem
Kul att ni har vill göra något åt detta. Försökte fylla i enkäten men då jag fått ett antal cyklar stulna genom åren fungerar den inte.

Förslag. Låt folk svara på senaste gången de blev av med en cykel.

Lycka till.
Jag är i samma sits men utnyttjade övrigt-fältet. Det blir ju såklart jobbigare att sammanställa datat dock…

roller

Aktiv medlem
Jag körde på den senast stulna cykeln. Men jag kunde däremot inte beskriva hur jag i vanliga fall låser min cykel om det var viktigt för undersökningen. Bara hur det var när den blev stulen senast.

MagerValp

Aktiv medlem
Ja det är inte lätt att designa ett formulär. Vi har bara fått en cykel stulen (en Dahon Speed Uno, saknar den mycket), men det fanns inget alternativ för vajerlås eller att låsa genom ram + framhjul.

MDR

Medlem
har svarat. Men tror inte det är en produkt (lås?) som behövs. Mer av en samhällsplanering som inkluderar cykeln som fortskaffningsmedel så man kan parkera säkert vid jobb skola resecentrum etc...

Topp