minst sämsta verktygssats från lokal butik?

Wiciman

Aktiv medlem
Söker ett verktygskit billigast möjliga att ha i stugan som funkar för sporadiska jobb?

Någon som har erfarenheter av lågprisladornas diton?

t ex

Senast ändrad:

rödblå

Aktiv medlem
Har ett som ser likadant ut som det du länkade från Harald Nyborg, dock med ett annat företags logga. Det har varit alldeles utmärkt för hemmaservice.

jagärintecyklistmen

Aktiv medlem
Jag har ingen erfarenhet av någon av verktygssatserna, men har en snarlik låda från Clas Ohlson. Verktygen gör sitt jobb, men jag har behövt komplettera med några verktyg och har nu en uppsättning som påminner mer om den länkade från Harald Nyborg. Det beror lite på vad man ska skruva med, jag skruvar med barncyklar, damtrallor och mtb av väldigt varierande ålder.

Noterar att Biltemas låda saknar verktyg för centerlock-skivor och hollowtech-vevlager. Det är sannolikt att du skulle behöva komplettera med ett sådant eller välja bort den lådan.

KjellF

Aktiv medlem
Jag har Shimano-settet men i blått och annat märke. Jag använder nästan bara däckjärn, kedjepiskan och verktygen för kassetten. Inget att anmärka på. Kedjebrytaren är skör och konnycklarna är i mjuk stansad plåt. Det som jag saknar men har separat är bra insex.

Edit: saknar också torx.

Bengt-re

Aktiv medlem
Jag har Shimano-settet men i blått och annat märke. Jag använder nästan bara däckjärn, kedjepiskan och verktygen för kassetten. Inget att anmärka på. Kedjebrytaren är skör och konnycklarna är i mjuk stansad plåt. Det som jag saknar men har separat är bra insex.
Har man en vinkelslip är biltemas billiga blocknycklar nerputsade till rätt tjocklek starka, billiga och bra konnycklar.

OlofSx

Aktiv medlem
Mm, jag fick också göra det. Tycker dock de här känns mer lättslipade

Även de där extra tunna blocknycklarma från Biltema är för tjocka för att funka på mina nav. Köpte precis en sån när jag pajade en billig utstansad variant men det funkade icke… (Äger ingen vinkelslip för att ta bort överflödigt material.)

jonte987

Aktiv medlem
Även de där extra tunna blocknycklarma från Biltema är för tjocka för att funka på mina nav. Köpte precis en sån när jag pajade en billig utstansad variant men det funkade icke… (Äger ingen vinkelslip för att ta bort överflödigt material.)
Mm, de är tjockare än konnycklar. Bäste vore väl om man beställt riktiga online i god tid.....

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer