Misstänkt ljumskbråck

Ringh

Medlem
Misstänkt ljumskbråck
Nån av alla cykeltokar här inne borde ha nån bra info.
Efter cykling igår så upptäckte jag en svullnad i ljumsken som smärtar. (Ska ringa läkare imorrn) Nån som haft liknande och hur har det funkat med cykling med det samt efter operation?

Vill inte pausa cyklingen nu då det e bästa året hittills.

velman

Aktiv medlem
Misstänkt ljumskbråck
Jag har opererat ljumskbråck för 12-14 år sedan. Operationen var inga problem, var inte ens sövd. Men magmusklerna var inte direkt i toppskick efteråt. Gå på toa var jobbigt som tusan, precis som att vända sig i sängen. Man använder helt enkelt musklerna till nästan allt.

Men behöver man opereras skall man göra det.

Ringh

Medlem
Misstänkt ljumskbråck
Ok, ja får se va domen blir imorrn. Hoppas det e nå annat skit som läker snabbt så man kan cykla vidare.

Luzen

Aktiv medlem
Misstänkt ljumskbråck
Kan också va ett muskelfäste som gått av.
Jag har haft både ljumskbråck och avslitet muskelfäste och inget är särskilt skönt.

Ringh

Medlem
Misstänkt ljumskbråck
Luzen sa:
Kan också va ett muskelfäste som gått av.
Jag har haft både ljumskbråck och avslitet muskelfäste och inget är särskilt skönt.
Det lät ju inte så bra. Dock så va gårdagens tur extremt krävande då det va riktigt svår terräng o man kände att det gällde på kroppen rejält.

Fredde78

Aktiv medlem
Misstänkt ljumskbråck
Har haft ljumskbråck och blivit opererad för det. Mest obehagligt att ha det men ingen smärta. Tror jag började cykla 10dagar efter operation. För mig växte ljumskbråcket tills det så förjvligt ut. Tänk dig en halv citron.

Misstänkt ljumskbråck
Har blivit opererad för ljumskbråck 3 ggr. Inte så kul, men det är jävligast direkt efter och 4-5 dagar framåt. Ett par veckor efter operationen är det lugnt att börja cykla igen. Du kanske helst ska undvika några fetare vurpor och sedan måste du hålla operationsområdet torrt i 1 vecka så du måste ta det lite försiktigt när du duschar.

Det är inte så svårt att kolla om det är ett ljumskbråck. Håll emot med handen eller ett par fingrar och krysta. "Bular det ut" då så har du ett bråck och inte en sträckning eller så...

Ringh

Medlem
Misstänkt ljumskbråck
Gustafsson1 sa:
Så, vad sa doktorn?
Jo doktorn sa att ja ska sluta krascha o slå mig så jag tror jag har bråck :-)
Det va nämligen en svullnad efter slag som gjort så det blev en varfylld knöl. Så ingen e gladare än mig. Men tack alla för bra svar så vet man OM man skulle åka på det då läkaren sa att det är hyfsat vanligt bland cyklister.

xdr

Aktiv medlem
Misstänkt ljumskbråck
Jag utreddes för dylika ting nu under våren, i kombination med undersökning för testikelcancer och andra roliga saker. I mitt fall misstänkte man slutligen ett inflammerat muskelfäste där smärtan spred sig till hela området. Det är bra nu iallafall, sådär 3 månader senare.

En lärdom jag drog var iallafall att jag inte uppskattar prostataundersökningar. Eller när läkaren vill ha en second opinion på denna undersökning.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer