Miyata carbon, tips och inspiration? (Tidigare: Hjälp att identifiera...)

Vad är äkta eller falskt då? Jag fick tag i en på Marketplace precis. Letat originalspec men inte hittat någon. Min har biopace vevparti mm . Tyvärr fel bakhjul och fel cantisar. Satt just på helt nya Onza barends på den med. Fanns det en väldigt begränsad 100års jubileumsmodell och samtidigt en enklare med samma ram fast lägre spec?

Bilagor

velovin

Aktiv medlem
BoBbY/PlanetRide sa:
Vad är äkta eller falskt då? Jag fick tag i en på Marketplace precis. Letat originalspec men inte hittat någon. Min har biopace vevparti mm . Tyvärr fel bakhjul och fel cantisar. Satt just på helt nya Onza barends på den med. Fanns det en väldigt begränsad 100års jubileumsmodell och samtidigt en enklare med samma ram fast lägre spec?
Sälj den till kompispris för 10 000 EUR till Tortv6 vetja.

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
BoBbY/PlanetRide sa:
Ja det fanns en men lägre spec, Valley Runner Carbon.. men bara carbon i huvudtriangeln. Trevlig och udda hoj du kom över, ta hand om den. Letar efter liknande själv.

calmbay

Medlem
Fashinerande cykel. Är nog sant att 50+50st specialexemplar gjordes i total top of the line spec. Men även att ramen såldes till fler. 1990 fyllde miyata 100år som cykeltillverkare och var dessutom ansedd som världens bästa cykelmärke. De ledde utvecklingen på många punkter. Det fashinerande är att det idag finns så lite att läsa om dom. Fruktansvärt snygga cyklar.

Carl Edfeldt

Aktiv medlem
calmbay sa:
Fashinerande cykel. Är nog sant att 50+50st specialexemplar gjordes i total top of the line spec. Men även att ramen såldes till fler. 1990 fyllde miyata 100år som cykeltillverkare och var dessutom ansedd som världens bästa cykelmärke. De ledde utvecklingen på många punkter. Det fashinerande är att det idag finns så lite att läsa om dom. Fruktansvärt snygga cyklar.
Lösa ramar fanns att köpa som du säger. Jag kommer ihåg ett par guldpläterade mtb som rullade i stan, så sällsynta som fyrklöver var dom inte. Miyata låg i framkant med ramar och man kan bara tänka sig hur dom hade utvecklats vidare efter -94. Finns ju ett par softtail carbon mtb byggda -94 inför 1995. Riktigt fräna cyklar. Jag cyklar vidare med min Ridge Runner och drömmer vidare om det perfekta Miyata carbonköpet som kanske blir av...☺

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer