Mobilfäste eller typ Wahoo Bolt

grondahl

Aktiv medlem
Eftersom jag både är gubbe, aningen ängslig och lite feg så har jag börjat cykla lite grus igen. Brukar köra kring Erstavik med omnejd men om man ska testa lite längre rutter (ex de från grvl.se) så känns det som att man vill ha stöd av någon slags turn-by-turn-navigering. Har testat komoot i mobilen som funkar fint, men då behöver man ju ha den fäst på styret på något vettigt sätt. Vilket är det bästa fästet? Å andra sidan kanske man bara köpa typ wahoo bolt eller garmin 530? Hur gör ni gravelhipsters?

Andhed

Ny medlem
Köp en dedikerad cykeldator, det drar snabbt ur batteri i mobilen om du har skärmen på hela tiden och hux flux har du inget batteri när du ska ringa efter hjälp.

grondahl

Aktiv medlem
Jag vet inte riktigt, körde komoot under en tur runt Tyresta i söndags som tog ett par timmar. Inga problem med batteriet. Däremot så är säkert en dedikerad enhet bäst. Men minst en tusenlapp eller mer dyrare mer. Majoriteten av mina turer är ändå i närområdet där jag hittar bra.

SIE

Aktiv medlem
Vad är det där för fäste?
Honan på styrstammen är garmins egna, finns t ex här https://www.cykelkraft.se/garmin-st...MI7cLvi_S16QIVDsqyCh2EpgqNEAQYAiABEgLdY_D_BwE

”Hanen” på mobilskalet var jag märkligt nog tvungen att beställa ändå från Kina via Amazon UK. Sök på sticker mount quarter turn bike mount Garmin eller liknande kombination så kanske du får någon bättre träff.

Funkar bra för denna 40plus-gubben iaf, powerbank kan man ha i styr- eller topprörsväskan.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer